Colorectal cancer

האם יש מקום לצמצם את היקף הטיפול הכימותרפי בסרטן מעי גס ורקטום בסיכון נמוך? (J Clin Oncol)

בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום בשלב III, בסיכון-נמוך, יש לשקול אפשרות מתן שלושה חודשי טיפול כימותרפי אדג’וונטי על-בסיס Oxaliplatin, כך עולה מהנחיות חדשות מטעם ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology).

ההמלצה התפרסמה בעקבות סקירה של מחקרים קליניים להשוואת שלושה לעומת שישה חודשי טיפול אדג’וונטי בחולים עם מחלה הניתנת להסרה במלואה. המומחים אספו נתונים מששת מחקרי IDEA (International Duration Evaluation of Adjuvant Chemotherapy) ומצאו כי בחולים עם מחלה בשלב III, בסיכון גבוה (T4 או N2), יש להציע שישה חודשי טיפול כימותרפי המבוסס על Oxaliplatin. בחולים עם מחלה בסיכון נמוך (T1-3, N1) יש להעלות את האפשרות של טיפול אדג’וונטי בן 3 או 6 חודשים.

מהניתוח הנתונים עלה כי התוצאות האונקולוגיות היו דומות עם שלושה או שישה חודשי טיפול כימותרפי אדג’וונטי, המבוסס על Oxaliplatin, אך כי שלושה חודשי טיפול עשויים להיות מלווים בשיעור נמוך יותר של תופעות לוואי.

פאנל המומחים המליץ על גישה המבוססת על קבלת החלטות משותפת, תוך התייחסות למאפייני החולה, ערכיו והעדפותיו, כמו גם גורמים אחרים, וכן לכלול דיון אודות התועלת האפשרית של הטיפול והסיכונים האפשריים הקשורים במשך הטיפול.

J Clin Oncol 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה