Colorectal cancer

תוצאות מבטיחות לטיפול כימותרפי במינון נמוך כטיפול קו-שני כנגד סרטן מעי גס ורקטום (מתוך כנס ESMO)

במקרים של טיפול קו-שני לסרטן מעי גס ורקטום, מינון נמוך של משטר טיפול כימותרפי שהוכח בעבר כבעל פרופיל רעילות בלתי-מתקבל על הדעת, הוכח כטיפול יעיל עם שיעור נמוך משמעותית של אירועים חריגים. המשטר העדכני עשוי להפוך לטיפול הסטנדרטי. הנתונים החדשים הוצגו במהלך כנס מטעם ESMO (European Society for Medical Oncology).

הממצאים מבוססים על מחקר Asian XELIRI ProjecT, מחקר אקראי ומבוקר בשלב 3, שכלל 650 חולים. במחקר נערכה השוואה בין Capecitabine (קסלודה) במינון נמוך ו-Irinotecan, משטר XELIRI מעודכן, למשטר FOLFIRI המקובל, הכולל חומצה פולינית, 5-Fluorouracil ו-Irinotecan. חולים בשתי הקבוצות חולקו גם באקראי לטיפול או אי-טיפול ב-Bevacizumab.

מהתוצאות עלה כי ההישרדות הכוללת וההישרדות ללא-התקדמות היו דומות בין שתי הקבוצות, אך בקבוצת הטיפול במשטר מינון מופחת תועדו פחות אירועים חריגים בדרגה 3/4. השפעות אלו היו עקביות לאורך מדינה, מחלה וקבוצות טיפול.

משטר XELIRI המעודכן עשוי לשמש כחלופה  למשטר FOLFIRI הסטנדרטי כבסיס טיפול קו-שני לסרטן גרורתי של המעי הגס והרקטום.

לאור פרופיל הרעילות העדיף של המשטר העדכני של XELIRI, החוקרים כותבים כי בעתיד, נתוני איוכת חיים יהיו חשובים בהבנת חשיבות משטר זה. בנוסף, הם מציעים הערכת סמנים, דוגמת השפעת נוכחות RAS ופיתוח סמנים חדשים להערכת תגובה לטיפול כימותרפי והפרוגנוזה של החולים.

מתוך כנס ESMO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה