Colorectal cancer

הערכת תוצאות ארוכות טווח לאחר הסרה אנדוסקופית של סרטן מעי גס ורקטום בסיכון גבוה (Gut)

מנתונים חדשים עולה כי הסרה אנדוסקופית של סרטן מעי גס ורקטום בגודל T1 בסיכון-גבוה, לפני הסרה ניתוחית, אינה מעלה את הסיכון לסיבוכים בטווח הארוךך כך מדווחים חוקרים מהולנד במאמר שפורסם בכתב העת Gut.

מדגם המחקר כלל 602 חולים, מהם 263 לאחר הסרה ניתוחית ראשונית ו-339 לאחר הסרה ניתוחית משנית בעקבות הסרה אנדוסקופית.

החוקרים לא זיהו הבדלים בשיעור גרורות לקשריות לימפה בין שתי הקבוצות (10.3% בקבוצת ניתוח ראשוני ו-8.3% בקבוצת ניתוח משני לאחר הסרה אנדוסקופית).

במהלך חציון מעקב כולל של 4.3 שנים תועדו 34 הישנויות 19 הישנויות בקבוצת ניתוח ראשוני ו-15 הישנויות בקבוצת ניתוח משני. שיעורי ההישנות הכוללים של סרטן מעי גס ורקטום T1 לאחר ניתוח ראשוני עמדו על 14.7 ל-1,000 שנות-אדם, שיעור שלא היה שונה משמעותית משיעור של 9.7 מקרים ל-1,000 שנות-אדם בחולים לאחר ניתוח משני.

החוקרים מסבירים כי גישה זו עשויה לחסוך ניתוח מג’ורי בחלק ניכר מהחולים, מאחר ו-18-35% מהחולים עם ממאירות בגודל T1 יוגדרו כבעלי סיכון נמוך לגרורות לקשריות לימפה (העדר גורמי סיכון היסטולוגיים) ובמקרים אלו ניתן להמשיך במעקב אנדוסקופי. יתרה מזאת, בעיקר בחולים עם דיספלזיה בדרגה גבוהה, ניתן לחסוך ניתוח מג’ורי, שכן הסיכון לגרורות לקשריות לימפה הוא כמעט אפסי.

החוקרים מדגישים כי גישה זו מוגבלת לפוליפים עם סימנים לממאירות פולשת באופן שטחי בלבד. אין לבצע הסרה אנדוסקופית של פוליפ עם סימנים לחדירה פולשנת, מאחר והסיכוי להסרה אנדוסקופית מרפאת הוא נמוך מאוד. במקרים אלו יש להמליץ על ניתוח ישירות.

Gut 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה