Colorectal cancer

אנליזות חדשות מאשרות יתרון בהישרדות לוקטיביקס בהשוואה לכימותרפיה -/+ אווסטין (ESMO)


  • ממצאי האנליזות, אשר פורסמו בכנס איגוד האונקולוגים האירופאי (ESMO), מראים כי הטיפול המשלב כימותרפיה ווקטיביקס (Panitumumab), יעיל יותר מהטיפול המשלב כימותרפיה ואווסטין (Bevacizumab), במטופלי סרטן מעי גס גרורתי מסוג RAS WT עם גידולים שמקורם בצד השמאלי של המעי

  • באוכלוסיית המטופלים שקיבלו וקטיביקס בשילוב עם כימותרפיה מסוג FOLFOX6 כטיפול בקו ראשון, עלתה ההישרדות החציונית ל 43.4 חודשים

באנליזה רטרוספקטיבית ממחקר ה PEAK, שנעשתה במטופלי סרטן מעי גס גרורתי מסוגRAS WT עם גידולים שמקורם בצד השמאלי של המעי, נצפה כי בזרוע הטיפול בוקטיביקס בשילוב עם כימותרפיה מסוג,FOLFOX6 כטיפול בקו ראשון, עלתה ההישרדות (OS) החציונית ל-43.4 חודשים. מדובר בעלייה של 11.4 חודשים בהשוואה למטופלים שקיבלו אווסטין (Bevacizumab) בשילוב עם FOLFOX6.

בנוסף, באנליזה רטרוספקטיבית ממחקר ה-PRIME שבוצעה באוכלוסייה דומה, נצפה כי בזרוע הטיפול בוקטיביקס בשילוב עם כימותרפיה מסוג FOLFOX4בקו הראשון, עלתה ההישרדות החציונית ל 6.7 חודשים, זאת בהשוואה לזרוע כימותרפיה מסוג FOLFOX4 בלבד.

אנליזות המחקריםPEAK ו-PRIME הראו גם כן בהתאמה, כי מטופלים עם גידולים שמקורם בצד השמאלי של המעי הגס, שקיבלו טיפול הכולל וקטיביקס בשילוב עם כימותרפיה מסוג FOLFOX, הגיעו לשיעורי הישרדות ללא התקדמות מחלה (PFS) של 14.6 חודשים, עלייה של 3.1 חודשים  בהשוואה למטופלים שקיבלו אווסטין בשילוב עם FOLFOX, וכן עלייה של 3.7 חודשי הישרדות ללא מחלה בהשוואה למטופלים שטופלו בכימותרפיה מסוג FOLFOX בלבד.

האנליזה הרטרוספקטיבית אף מצאה כי כ- 80% מהגידולים במעי הגס, מקורם בצד השמאלי של המעי. זאת ועוד, מטופלים עם גידולים הנמצאים בצד הימני של המעי הגס הם בעלי פרוגנוזה פחות אופטימית, לעומת מטופלים עם גידולים שמקורם בצד שמאל של המעי הגס.

http://cancerletter.com/articles/20161020_6/

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה