Colorectal cancer

הערכת תוצאות טיפול אחזקה ב-Capecitabine ו-Bevacizumab בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום (The Lancet)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת The Lancet, עולה כי טיפול אחזקה במשלב Capecitabine ו-Bevacizumab לאחר שישה מחזורי טיפול במשלב CAPOX-B (Capecitabine, Oxaliplatin, Bevacizumab) בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום הינה גישה יעילה, שאינה פוגעת באיכות החיים של החולים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי משך הטיפול האופטימאלי במשלב כימותרפיה עם Bevacizumab בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום אינו-ידוע. מחקר CAIRO3 נועד לקבוע את היעילות של טיפול אחזקה ב- Capecitabine ו-Bevacizumab בהשוואה למעקב בלבד.

מדובר במחקר אקראי-מבוקר בשלב 3, בתווית-פתוחה, אליו גויסו חולים מ-64 בתי חולים בהולנד. החוקרים כללו במחקר חולים מעל גיל 18 שנים, עם ממאירות גרורתית לא-מטופלת של המעי הגס והרקטום, עם מחלה יציבה או בשיפור לאחר טיפול אינדוקציה בשישה מחזורי CAPOX-B כל שלושה שבועות, מדד תפקודי של 0 או 1 לפי סיווג ארגון הבריאות העולמי ותפקוד תקין של מח העצם, כבד וכליות. החולים חולקו באקראי לטיפול אחזקה ב- Capecitabine ו-Bevacizumab (קבוצת אחזקה) או למעקב בלבד (קבוצת ביקורת).

החוקרים בחנו את מצב המחלה כל תשעה שבועות. בעת ההתקדמות הראשונה (הוגדרה כהישרדות ללא-התקדמות ראשונה), החולים בשתי הקבוצות טופלו במשלב אינדוקציה של CAPOX-B עד להתקדמות שניה, שהוגדרה כתוצא הסיום העיקרי של המחקר.

בתקופה שבין 30 במאי, 2007, ועד 15 באוקטובר, 2012, חולקו באקראי 558 חולים לטיפול אחזקה (279 חולים) או מעקב בלבד (279 חולים). חציון המעקב עמד על 48 חודשים.

החוקרים זיהו שיפור משמעותי בתוצא הסיום העיקרי, שהוגדר כחציון הישרדות ללא-התקדמות שניה, בחולים תחת טיפול אחזקה, ועמד על 8.5 חודשים בקבוצת המעקב לעומת 11.7 חודשים בקבוצת ההתערבות (יחס סיכון של 0.67). ההבדל נותר מובהק סטטיסטית כאשר החוקרים לקחו בחשבון כל טיפול לאחר התקדמות ראשונה. טיפול האחזקה נסבל היטב, אם כי ההיארעות של תסמונת Hand-Foot Syndrome עלתה (23% מהחולים עם תגובות עוריות במהלך טיפול אחזקה).

איכות החיים הכוללת לא נפגעה במהלך טיפול האחזקה ולא זוהה הבדל בעל משמעות קלינית בין קבוצות הטיפול.

The Lancet

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה