Colorectal cancer

התועלת של Regorafenib בטיפול בממאירות GIST מתקדמת לאחר Imatinib ו-Sunitinib (מתוך Int J Clin Oncol.)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Clinical Oncology עולה כי Regorafenib הינו טיפול יעיל ובטוח בחולים יפנים עם גידול מתקדם מסוג GIST (Gastrointestinal Stromal Tumor).

מחקר GRID הינו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו בחן את הטיפול הפומי ב- Regorafenib ב-199 חולים עם גידול מתקדם מסוג GIST לאחר כשלון לפחות Imatinib ו-Sunitinib, והדגים שיפור מובהק בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות בהשוואה לפלסבו (יחס סיכון של 0.27, p<0.0001).

מניתוח לפי תת-קבוצה של חולים יפנים במחקר GRID להשוואת היעילות והבטיחות של טיפול פומי ב- Regorafenib במינון 160 מ”ג, פעם ביום, בהשוואה לפלסבו, בשילוב עם הטיפול התומך הטוב ביותר. תוצא הסיום העיקרי של המחקר הוגדר כשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות; הבטיחות נבחנה על-פי היארעות אירועים חריגים.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 17 חולים יפנים לטיפול ב- Regorafenib (12 חולים) או פלסבו (5 חולים). הנתונים הדמוגרפיים היו תואמים עם אלו של כלל אוכלוסיית המחקר. שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו ארוכים יותר משמעותית עם Regorafenib בהשוואה לפלסבו (יחס סיכון של 0.08, P=0.000164). שיעורי איזון המחלה עמדו על 58% ו-20% בקבוצת הטיפול ב- Regorafenib ובקבוצת הפלסבו, בהתאמה. אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי תוארו בכל המטופלים ב- Regorafenib וב-60% מהמטופלים בפלסבו; האירועים החריגים הנפוצים ביותר כללו תגובות עוריות בכפות הידיים והרגליים (92% לעומת 20%, בהתאמה).

Int J Clin Oncol. 2015 Feb 6

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה