Colorectal cancer

טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי משפר את שיעורי ההישרדות של חולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום (JAMA Surgery)

בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, המקבלים טיפול כימותרפי לאחר אמבוליזציה של הוריד הפורטאלי ולפני כריתת כבד, תועדו שיעורי הישרדות טובים יותר משמעותית, בהשוואה לחולים שעברו אמבוליזציה של הוריד הפורטאלי וניתוח בלבד, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Surgery.

החוקרים כותבים כי מהנתונים עולה כי שילוב אמבוליזציה של הוריד הפורטאלי עם טיפול כימותרפי עשוי לשמש כגישה בטוחה, עם פוטנציאל ריפוי.

במטרה לבחון אם טיפול כימותרפי עשוי להשפיע על גדילת הגידול לאחר אמבוליזציה של הוריד הפורטאלי, החוקרים בחנו את הרשומות אודות 64 חולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, שעברו אמבוליזציה של הוריד הפורטאלי. כולם היו צפויים לעבור כריתה של לפחות ארבעה סגמנטים של הכבד.

החוקרים בחנו 208 גידולים לפני וחודש לאחר אמבוליזציה של הוריד הפורטאלי, כולל 53 גידולים בחולים שעברו טיפול כימותרפי לאחר אמבוליזציה של הוריד הפורטאלי.

כאשר החולים לא קיבלו טיפול כימותרפי, תועדה התקדמות של כשליש מהגידולים. בקרב החולים שלא קיבלו טיפול כימותרפי, רק 18.9% מהגידולים התקדמו לאחר אמבוליזציה של הווריד הפורטאלי (p=0.03).

חציון ההישרדות עמד על 23.7 חודשים בחולים שלא קיבלו טיפול כימותרפי, ו-50.1 חודשים בחולים שקיבלו טיפול כימותרפי. שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים עמדו על 24% ללא טיפול כימותרפי, ו-49% עם טיפול כימותרפי (p=0.006).

על-סמך ממצאים אלו, טיפול כימותרפי לאחר אמבוליזציה של הווריד הפורטאלי צריך לשמש כטיפול הסטנדרטי בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, הנדרשים לכריתה של הכבד.

JAMA Surgery 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה