Colorectal cancer

פרופיל HLA מסייע בהערכת התגובה לטיפול באספירין בחולים עם ממאירות של המעי הגס והרקטום (מתוך כנס European Cancer Congress )

אספירין עשוי להביא לשיפור בתוצאות הטיפול בחולים עם ממאירות של המעי הגס והרקטום, אך המנגנון המדויק האחראי להשפעה זו אינו ברור. כעת, נראה כי חוקרים זיהו לפחות חלק מהתעלומה והתוצאות עשויות לסייע בזיהוי החולים בעלי סיכויי התגובה הגבוהים ביותר לטיפול באספירין.

הנתונים החדשים הוצגו במהלך כנס ה-European Cancer Congress, ומהם עולה כי אספירין מביא לשיפור התוצאות בחולים עם ממאירות של המעי הגס והרקטום, עם גידולים המבטאים גנים ממשפחת HLA Class I (Human Leukocyte Antigen).

החוקרים בחנו את דפוס ביטוי החלבונים בחולים עם ממאירות של המעי הגס, עם נתונים אודות נטילת אספירין לאחר האבחנה של הממאירות, בין השנים 1987-2007. מדגם המחקר כלל 999 חולים והחוקרים התבססו על דגימות רקמה להערכת הביטוי של חלבוני HLA Class I ואנזים COX-2. הם גם נטלו דגימות דנ”א מ-663 גידולים להערכת מוטאציות בגן PIK3CA.

מהנתונים עלה כי טיפול באספירין במינון נמוך (80 מ”ג ליום) לאחר אבחנת ממאירות הביא לשיפור שיעורי ההישרדות רק בחולים עם גידולים המבטאים גנים של HLA Class I. למעשה, בחולים עם גידולים המבטאים את הגנים הללו, נטילת טיפול באספירין לוותה בירידה של 50% בשיעורי התמותה לאחר ארבע שנות מעקב, בהשוואה לאלו שלא נטלו אספירין. ההשפעה המגנה של אספירין לא תוארה בחולים עם גידולים שאינם מבטאים גנים אלו.

החוקרים מציינים כי כאשר בחנו את הנתונים לפי ביטוי COX-2 ומוטאציות בגן PIK3CA, הם לא זיהו הבדלים בשיעורי ההישרדות.

החוקרים מדווחים כי אספירין במינון נמוך לווה בשיעורי הישרדות טובים יותר בגידולים המבטאים HLA בלבד. לפיכך, פרופיל HLA עשוי לשמש כסמן מנבא שיסייע בזיהוי החולים הצפויים לתועלת מהטיפול באספירין לאחר האבחנה.

מתוך כנס European Cancer Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה