Colorectal cancer

גידול של 3 חודשים לפחות בתוחלת החיים של חולי סרטן קולורקטאלי גרורתי תחת טיפול ב-aflibercept+FOLFIRI (זאלטראפ) בהשוואה ל-FOLFIRI (מתוך Br J Cancer )

אנליזה חדשה מה-Br J Cancer מדווחת כי בהתבסס על תוצאות מחקר ה-VELOUR תוחלת החיים של מטופלים ב- aflibercept+FOLFIRI (זאלטראפ) צפוייה להיות גדולה יותר ב-3 חודשים לפחות בהשוואה ל-FOLFIRI + פלצבו במטופלים עם סרטן קולורקטאלי גרורתי על אף טיפול קודם שכלל oxaliplatin .

ברקע מסבירים המחברים כי ממוצע הישרדות במחקרי סרטן יכול להיות מוערך באמצעות שיטות סטטיסטיות המבצעות אקסטרופלציה של עקומות ההישרדות על בסיס תוצאות המחקר. באמצעות מתודולוגיה זו נעשה יישום על נתוני מחקר ה-VELOUR , שבו נעשה שימוש בטיפול הביולוגי באמצעות אפיברספט בשילוב עם ( fluorouracil+leucovorin+irinotecan (FOLFIRI , אשר העלה באופן מובהק את החציון של ההישרדות הכוללת (OS) ב-1.44 חודשים בהשוואה לפלצבו+FOLFIRI במטופלים עם סרטן קולורקטלי גרורתי עם תנגודת או המשך התקדמות מחלה לאחר טיפול שכלל oxaliplatin .

האנליזות הפרמטריות של ההישרדות עשו שימוש בזיהוי סוגי התפלגויות ההישרדות בהתאמה לעדויות האמפיריות של נתוני ה-VELOUR .

ההישרדות הכוללת הממוצעת עבור שתי קבוצות הטיפול (ותתי קבוצות שהוגדרו לפני המחקר) חושבה על בסיס העקומות המתואמות למשך אופק של 15 שנה.

באופן כללי, ההתפלגות הלוג-לוגיסטית הייתה עם ההתאמה הטובה ביותר עבור שתי קבוצות הטיפול, כאשר ההבדל המוערך בהישרדות לאורך אופק של 15 שנה בין אפליברספט+FOLFIRI ופלצבו+FOLFIRI היה 4.7 חודשים. בנוסף לכך, היתרון ההישרדותי עם אפיברספט היה לפחות 3 חודשים עבור האוכלוסיה של “כוונה לטפל” (ITT) ,  בכל סוגי התפלגות שנעשה בהן שימוש בכדי לבצע את חישובי האקסטרפולציות של ההישרדות.

מסקנת החוקרים היא שביצוע אקסטרופולציה לעקומות ההישרדות מצביע על כך שההבדל הממוצע בהישדרות הכוללת עבור קבוצת הטיפול באפיברספט (בהשוואה לפלציבו)  במחקר ה-VLOUR היא לפחות 3 חודשים באוכלוסיית ה-ITT ובתתי הקבוצות השונות של המטופלים.

Br J Cancer. 2013 Sep 17.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה