Colorectal cancer

שיעורי הישרדות גבוהים יותר לאחר ניתוח סרטן מעי גס ורקטום עם הרדמה פרידוראלית (Ann Surg)

הרדמה פרידוראלית הניתנת במהלך ניתוח להסרת סרטן מעי גס ורקטום ולאחר הניתוח מלווה בשיעורי הישרדות טובים יותר בטווח הארוך, כך מדווחים חוקרים מגרמניה במאמר חדש שפורסם בכתב העת Annals of Surgery.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם הסברה כי הרדמה פרידוראלית עשויה להביא לשיפור שיעורי ההישרדות בעקבות הפחתת ההשפעות מדכאות החיסון של ניתוח והרדמה כללית.

במסגרת המחקר ניתחו החוקרים את הנתונים ממאגר פרוספקטיבי שכלל 749 חולים ועברו ניתוח עקב סרטן מעי גס ורקטום בין השנים 2003-2009.

לאחר התייעצות עם מרדים, 442 חולים הסכימו להכנסת צנתר פרידוראלי לאיזון כאב במהלך הניתוח ולאחריו; יתר 307 החולים סירבו לפרוצדורה או שלא התאימו לקבוצה זו לאור התוויות-נגד.

שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 62% בקבוצת ההתערבות, בהשוואה ל-54% בהשוואה לקבוצת הביקורת (p=0.02). לאחר תקנון למשתנים שונים, ההבדל תורגם ליחס סיכון של 0.73 בחולים בקבוצת ההתערבות.

עם זאת, התועלת ההישרדותית הייתה מוגבלת לחולים עם מחלות רקע משמעותיות יותר, עם שיעורי הישרדות טובים יותר משמעותית בחולים עם מדד ASA (American Society of Anesthesiologists) של 3-4 (p<0.009) אך לא בחולים עם מדד ASA של 1-2.

ייתכן כי חולים עם מדד ASA של 3-4 (תחלואה רבה יותר) מועדים יותר להפרעה במערכת החיסון וחולים אלו צפויים לתועלת הרבה ביותר מהשפעות הרדמה פרידוראלית להפחתת השפעות מדכאות חיסון של הניתוח.

החוקרים מודים כי אינם משוכנעים באשר למנגנון האחראי לקשר הנ”ל, אך מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי הרדמה פרידוראלית עשויה להביא לשיפור ההישרדות בטווח הארוך בחולים עם ממאירות והם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Ann Surg 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה