Colorectal cancer

תוצאות מבטיחות למשטר טיפול חדש כנגד ממאירות רקטאלית מתקדמת (Ann Oncol.)

משטר חדש לטיפול קרינתי וכימותרפי ניאו-אדג’וונטי בחולים עם ממאירות מתקדמת של הרקטום עשויה להתגבר בהצלחה על הבעיות הלוגיסטיות הכרוכות בטיפול בחולים אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Oncology.

החוקרים מהולנד בחרו בגישה שהחלה בטיפול קרינתי קצר-טווח ולאחריו טיפול סיסטמי במטרה להביא לבקרה מקומית וטיפול בגרורות בסדרה של 50 חולים עם ממאירות רקטאלית בשלב IV. לדבריהם, מדובר בגישה ישימה ובעלת פוטנציאל ריפוי בחולים עם ממאירות גרורתית של הרקטום.

המשטר כלל קורס קצר של הקרנות לאזור האגן לפני הניתוח (חמש פרקציות של 5 Gy  כל אחת), לאחריו Capecitabine ו-Oxaliplatin שניתנו בשילוב עם Bevacizumab. ניתוח רדיקאלי בכל אתרי הגידול (שהוגבל לרקטום, ריאות וכבד) נערך לאחר 6-8 שבועות מתום הטיפול הסיסטמי.

החוקרים מדווחים כי הטיפול הניתוחי הרדיקאלי היה אפשרי ב-36 חולים (72%). שיעורי ההישרדות לאחר שנתיים עמדו על 80% ושיעורי ההישנות לאחר שנתיים עמדו על 64%. משטר הטיפול נסבל היטב, כאשר 84% מהמטופלים השלימו את הטיפול ללא עיכוב. לא תועדו מקרי תמותה על-רקע הטיפול.

החוקרים מדווחים כי שיעורי התגובה המלאה הפתולוגית של הגידול הראשוני עמדו על 26% וכי לא תועדה התקדמות של אף אחד מהגידולים הרקטאליים מתחילת הטיפול הקרינתי ועד לניתוח (חציון של 180 ימים). נתונים אלו דומים או עדיפים על משטרי כימותרפיים-קרינתיים ניאו-אדג’וונטים אחרים, להם שיעורי תגובה מלאה פתולוגית בטווח 10-30% בחולים עם ממאירות רקטאלית מתקדמת-מקומית.

Ann Oncol. Published online March 22, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה