Colorectal cancer

ההשפעה של Bevacizumab על מחלות לב וכלי דם בקשישים עם סרטן מעי גס ורקטום (Ann Oncol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי קיים סיכון בינוני לאירועים תרומבואמבוליים עורקיים על-רקע טיפול ב- Bevacizumab (אווסטין) כנגד סרטן מעי גס ורקטום בקשישים, כאשר הסיכון נמוך מכפי שדווח במחקרים קודמים.

לדברי החוקרים, חולים רבים עם ממאירות גרורתית נוטים לקבל את הסיכון המוגבר לתופעות לוואי לא-נפוצות, שעשויות להיות חמורות, בתמורה להארכת ההישרדות בחציון של חמישה חודשים.

במטרה לבחון את הבטיחות של Bevacizumab בחולים בגילאי 65 ומעלה, החוקרים זיהו 6,803 משתתפים שקיבלו טיפולי כימותרפיה עקב סרטן מעי גס ורקטום גרורתי בין השנים 2005-2007 והיו במעקב עד שנת 2009. חציון גיל המשתתפים עמד על 73 שנים.

במדגם זה, 2,787 חולים (41%) טופלו ב- Bevacizumab במלך המעקב. שכיחות החולים עם מחלות לב ואירועים תרומבואמבוליים עורקיים הייתה נמוכה יותר בחולים אלו, בהשוואה לחולים שלא טופלו ב- Bevacizumab.

יחס הסיכון המתוקן לאירוע תרומבואמבולי עורקי במהלך שלוש שנות מעקב עמד על 1.82 בחולים שטופלו ב- Bevacizumab, בהשוואה לאלו שלא טופלו בתרופה זו. עם זאת, שיעורי ההיארעות האבסולוטיים בשתי הקבוצות היו נמוכים ועמדו על 15.90 לעומת 12.38 ל-1,000 שנות-מטופל; כלומר, תוספת של 3.52 אירועים ל-1,000 שנות-אדם.

הסיכון לאירועים תרומבואמבוליים עורקיים היה מעט נמוך יותר בהשוואה לשני מחקרים קודמים בחולים עם ממאירות של המעי הגס והרקטום בחולים בגילאי 65 ומעלה. ייתכן כי הדבר נובע מבחירה זהירה יותר של חולים, ע”י רופאים המודעים יותר לסיכון הלבבי האפשרי על-רקע טיפול זה.

לא זוהו הבדלים בסיכון להתפתחות קרדיומיופתיה או אי-ספיקת לב, או בסיכון לתמותה לבבית, עם או ללא Bevacizumab.

החוקרים כותבים כי הסיכון לאירועים תרומבואמבוליים עורקיים, קרדיומיופתיה או אי-ספיקת לב ותמותה לבבית בקשישים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום על-רקע טיפול ב- Bevacizumab הוא מינימאלי.

Ann Oncol 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה