Colorectal cancer

הרחבת ההתוויות לטיפול ב-Bevacizumab בגידולי מעי גס ורקטום (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל התרופות והמזון האמריקאי אישר התוויה חדשה למתן Bevacizumab (אווסטין) לטיפול בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום, עם היתר להמשך הטיפול התרופתי גם לאחר התקדמות המחלה. בהתאם, ההתוויה האירופאית עודכנה גם כן.

הכותבים מסבירים כי אווסטין מאושרת כבר לטיפול בסרטן מעי גס ורקטום בשילוב עם טיפול כימותרפי, כטיפול קו-ראשון לסרטן מעי גס ורקטום גרורתי.

מרבית החולים המאובחנים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי מטופלים ב- Bevacizumab עם טיפול כימותרפי כטיפול ראשוני. לחולים אלו כעת יש אפשרות להמשך טיפול ב- Bevacizumab בשילוב עם כימותרפיה חדשה לאחר החמרה במחלה הממארת, העשוי להביא לשיפור גדול יותר בתוחלת החיים בהשוואה לשינוי הטיפול למשטר כימותרפי חדש בלבד.

הנתונים הקליניים התומכים בהתוויה זו מבוססים על תוצאות מחקר בשלב 3, שפורסם בשנה שעברה בכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology.

מחקר ML18147 כלל 820 חולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום שמחלתם התקדמה לאחר טיפול ב- Bevacizumab בשילוב עם טיפול כימותרפי קו-ראשון (Fluoropyrimidine עם Irinotecan או Oxaliplatin). כל החולים טופלו לאחר מכן בכימותרפיה שונה ומחציתם המשיכו בטיפול ב- Bevacizumab.

מהתוצאות עלה כי חציון ההישרדות היה טוב יותר משמעותית עם המשך טיפול ב- Bevacizumab, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד (11.2 לעומת 9.8 חודשים; יחס סיכון של 0.81, p=0.0057), עם שיעורי הישרדות ללא-מחלה טובים יותר משמעותית (5.7 לעומת 4.1 חודשים, יחס סיכון של 0.68, p<0.0001).

אונקולוגים רבים בארצות הברית כבר הרחיבו את השימוש ב- Bevacizumab מעבר להתקדמות ראשונה, ומחקר זה מספק הצדקה לכך.

אחת הסוגיות החשובות נוגעת לעלות הגבוהה של הטיפול התרופתי ואם הטיפול משתלם למשך אותם חודשי טיפול קו-שני. קשה לדעת היכן אותה נקודת סף, אך המחקר מדגים את התועלת המדעית לגישה זו.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה