Colorectal cancer

האם יש תועלת למתן Bevacizumab כטיפול אדג’וונטי כנגד סרטן מעי גס (J Clin Oncol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי הוספת Bevacizumab (אווסטין) למשטר טיפול FOLFOX אינו מביא לשיפור בתוצאות הטיפול בחולים עם סרטן מעי גס בשלב IIIII.

החוקרים מדווחים כי מעדכון נתוני פרויקט NSABP (National Surgical Adjuvant Breast and Bowel Project) עולה כי בניגוד לתקווה כי הוספת Bevacizumab תסייע בטיפול בחולים אלו, כפי שתואר במחלה גרורתית, הם לא הצליחו להוכיח כי כך הדבר.

מדגם המחקר כלל 2,673 חולים עם אדנוקרצינומה של המעי הגס בשלב IIIII, שקיבלו טיפול בן שישה חודשים ב-Leucovorin, Fluorouracil ו-Oxaliplatin, עם או ללא Bevacizumab למשך שנה אחת.

כעת מדווחים החוקרים על נתונים שנאספו עד 30 ביוני, 2011, עד אז תועדו 743 אירועי הישרדות ללא-מחלה ו-442 אירועי הישרדות כוללים. עם חציון מעקב של עד חמש שנים, הוספת Bevacizumab ל-mFOLFOX6 לא הביאה לעליה משמעותית בשיעורי ההישרדות ללא-מחלה (יחס סיכון של 0.93). שיעורי ההישרדות ללא-מחלה לאחר שלוש שנים עמדו על 77.9% עם הוספת Bevacizumab ועל 75.1% ללא הוספת הטיפול. ההשפעה של הוספת Bevacizumab לא השתנתה עם שלב המחלה.

בהתאם לנתוני המעקב לאחר שלוש שנים, הנתונים לאחר חמש שנים המשיכו להדגים אינטראקציה משמעותית עם שיעורי ההישרדות ללא-מחלה, כך שההשפעה של Bevacizumab הייתה חיובית לפני 15 החודשים הראשונים אך מזיקה לאחר מכן, כך שבסופו של דבר לא הודגמה השפעה חיובית.

באשר לתוצא הסיום המשני, הישרדות כוללת, החוקרים לא מצאו הבדל בין שתי הזרועות בכלל החולים ובאלו עם מחלה בשלב III (יחס סיכון של 1.0).

מהמחקר עולה כי אין מקום להוספת Bevacizumab לטיפול בחולים עם סרטן מעי גס כטיפול אדג’וונטי למשך שנה אחת (שישה חודשים עם FOLFOX ושישה חודשים עם טיפול יחיד). מאחר ש- Bevacizumab אינו מאושר ע”י ה-FDA כטיפול אדג’וונטי בחולים עם סרטן מעי גס, ממצאי המחקר אינם מובילים לשינוי ההנחיות.

J Clin Oncol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה