Colorectal cancer

מקומו של Regorafenib בטיפול כנגד GIST וסרטן מעי גס ורקטום (Lancet)

נתונים משני מחקרים להערכת הטיפול ב- Regorafenib (Stivarga) פורסמו במהדורת 22 בנובמבר של כתב העת Lancet ומהם עולה כי לטיפול תועלת בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום ובחולים עם גידולים מסוג GIST (Gastrointestinal Stromal Tumor).

הממצאים תומכים באישור שניתן לאחרונה מטעם מנהל התרופות והמזון האמריקאי למתן Regorafenib לחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, והשימוש בתרופה לטיפול ב-GIST, שזכה למעמד מועדף (Priority Review).

במחקר CORRECT בחנו החוקרים את ההשפעה של Regorafenib בטיפול בממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום. המחקר כלל 760 חולים בהם חלה התקדמות של המחלה למרות טיפולים סטנדרטיים. הטיפולים כללו טיפול כימותרפיה, Bevacizumab ובחולים עם מוטאצית kRAS הנפוצה, טיפול ב-Cetuximab ו-Panitumumab.

המשתתפים התקדמו במהלך שלושת החודשים של הטיפול הסטנדרטי האחרון, או הפסיקו את הטיפול הסטנדרטי בשל תופעות לוואי בלתי-מתקבלות. כולם קיבלו את הטיפול התומך הטוב ביותר וחולקו ביחס 2:1 לטיפול ב- Regorafenib או פלסבו. משטר הטיפול כלל טיפול פומי ב- Regorafenib במינון 160 מ”ג ליום, למשך שלושה שבועות, ולאחר מכן הפסקה של שבוע אחד; המטפלים חזרו על משטר זה לפי הצורך.

החוקרים זיהו שיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות הכוללים עם Regorafenib, בהשוואה לפלסבו (6.4 לעומת 5.0 חודשים, p=0.0052). כמו כן, זוהה שיפור מובהק סטטיסטית בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות (1.9 לעומת 1.7 חודשים, P<0.0001) ובאיזון המחלה (41% לעומת 15%, p<0.0001) עם Regorafenib.

זוהי הפעם הראשונה בה הודגמה תועלת משמעותית על ההישרדות הכוללת בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, עמידה לטיפול תרופתי, שטופלו במולקולה קטנה מעכבת קינאז.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים מאמינים כי Regorafenib צריך לשמש עתה כטיפול סטנדרטי בממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום בשלבים מאוחרים.

עם זאת, מומחים בתחום מתקשרים להסכים עם מסקנת החוקרים וכותבים כי חציון השיפור בהישרדות הכוללת היה 1.4 חודשים בלבד ושיעורי הישרדות ללא-התקדמות עמד על 0.2 חודשים בלבד. התועלת הקלינית מתונה בלבד והטיפול אינו נטול חסרונות ועלותו אינה נמוכה.

המומחים קובעים כי השימוש בתרופה זו לטיפול בממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום צפוי לגדול במידה ויזוהה סמן ביולוגי המאפשר לבחור את קבוצת החולים הזוכים לתועלת אמיתית של הטיפול.

Lancet. Published online November 22, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה