Colorectal cancer

הצורך בהתערבות ניתוחית בחולים ממאירות גרורתית של המעי הגס (J Clin Oncol)

ממחקר NSABP C-10 (National Surgical Adjuvant Breast and Bowel Project) עולה כי בחולים עם ממאירות לא-נתיחה של המעי הגס וגידול ראשוני שלם וא-תסמיני (IPT או Intact Primary Tumor) אין מקום לניתוח ללא מטרת ריפוי בשל IPT א-תסמיני.

מהמחקרעולה כי טיפול ראשוני במשלב הכולל Fluorouracil, Leucovorin, Oxaliplatin (mFOLFOX6) עם Bevacizumab לא הביא לשיעור בלתי-מתקבל של אירועי חסימה, התמנקבות, דימום או תמותה על-רקע IPT.

המחקר הפרוספקטיבי, רב-מרכזי, בשלב 2 כלל 86 חולים עם מצב תפקודי של 0-1 לפי ECOG (Eastern Cooperative Oncology Group), IPT א-תסמיני וגרורות לא-נתיחות, שקיבלו טיפול כימותרפי ראשוני עם mFOLFOX6 ו-Bevacizumab. חציון גיל המשתתפים עמד על 58 שנים, 52% מהמשתתפים במחקר היו נשים.

לאחר חציון מעקב של 20.7 חודשים, ניתן היה לטפל במרבית החולים בהצלחה ללא התערבות ניתוחית.

12 חולים (14%) אובחנו עם תחלואה מג’ורית על-רקע IPT. עשרה נדרשו לניתוח שמונה בשל חסימה, אחד בשל התנקבות ואחד בשל כאבי בטן. נרשמו שני מקרי תמותה, ואלו היו ככל הנראה על-רקע IPT.

לאחר 24 חודשים, ההיארעות המצטברת של תחלואה מג’ורית עמדה על 16.3%.

האירוע הקליני הנפוץ ביותר על-רקע IPT היה חסימת מעיים, שאובחנה ב-11 חולים (אחד מהם הלך לעולמו).

גישת טיפול זו מאפשרת לחולים לקבל טיפול סיסטמי למחלה עם פיזור משני נרחב, בשלב מוקדם יותר. היא אינה פוסלת כליל התערבות ניתוחית, אך חוסכת פעולות כירורגיות ראשוניות במרבית המקרים.

למרות שממצאי המחקר מספקים עדויות לפיהן ייתכן ואין צורך בניתוח שאינו למטרות ריפוי, המחקר הנוכחי מדגיש את הצורך במתן מענה למספר שאלות שנותרו פתוחות ולכן דרושים מחקרים נוספים בנושא. עם זאת, קיים קושי מובן בעריכת מחקר אקראי באוכלוסיה לא-סלקטיבית של חולים עם ממאירות בשלב IV.

J Clin Oncol. Published online August 6, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה