Colorectal cancer

התועלת של טיפול אדג’וונטי ב-Cetuximab בחולים עם ממאירות של הרקטום (J Clin Oncol)

ממחקר רב-מרכזי עולה כי הוספת Cetuximab לטיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי וקרינתי מביא לשיפור שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר טיפול ניתוחי לכריתת ממאירות של הרקטום בסיכון גבוה. עם זאת, הטיפול אינו מביא לשיפור בשיעורי התגובה המלאה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

לדברי החוקרים, אעפ”י שהממצאים מאשרים את התועלת של טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי בטיפול בחולים עם סרטן רקטאלי ממוקם, בסיכון-גבוה, הם אינם יכולים להמליץ על מתן שגרתי של Cetuximab לחולים אלו.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את התועלת של הוספת טיפול שבועי ב- Cetuximab למשטר טיפול CAPOX. הסקירה שלהם התמקדה ב-90 חולים עם ממאירות של הרקטום וללא מוטאציה ב-KRAS/BRAF, הצפויים להגיב לטיפול בתרופות כנגד EGFR. יעד הסיום העיקרי היה שיעורי התגובה המלאה.

מהתוצאות עולה כי שיעורי התגובה המלאה לא היו שונים משמעותית עם או בלי הוספת Cetuximab ל-CAPOX (11% לעומת 9%). כמו כן, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו דומים בשתי הקבוצות (HR = 0.65, p=0.363).

עם זאת, הוספת Cetuximab הביאה לשיפור ביעדים המשניים. שיעורי התגובה הרדיולוגית בשתי הקבוצות עמדו על 71% לעומת 51% (p=0.038) לאחר הטיפול הכימותרפי הניאו-אדג’וונטי, ו-93% לעומת 75% (p=0.028) לאחר טיפול כימותרפי-קרינתי לפני הניתוח.

יתרה מזאת, טיפול ב- Cetuximab לווה בשיעורי הישרדות כוללים טובים יותר, עם יחס סיכון לתמותה של 0.27 (p=0.034).

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור ממצאים אלו, ישנם די נתונים המעידים כי ל- Cetuximab פעילות ביולוגית מסוימת במצבים אלו, ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

J Clin Oncol 2012.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה