Colorectal cancer

עליה בשיעורי אבחנת אדנומות עם Cap-Assisted Colonoscopy (מתוך Gut)

בכתב העת Gut פורסמו תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בדיקת CAC (Cap-Assisted Colonoscopy), בה ישנו כיסוי שקוף המחובר לקצה הקולנוסקופ  היכול לדחוק ולשטח את קפלי המעי הגס וכך משפר את ההדגמה של האזורים הפרוקסימאלים, הינה בדיקה בטוחה ויעילה, המגדילה את שיעורי האבחנה של אדנומות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לערוך השוואה של שיעורי אבחנת אדנומות בין CAC ובין קולונוסקופיה סטנדרטית. לשם כך, הם ערכו מחקר פרוספקטיבי, אקראי-מבוקר, במסגרתו נכללו משתתפים שעברו בדיקות קולנוסקופיה במסגרת סקירה או מעקב. יעדי המחקר כללו את שיעור המשתתפים עם לפחות אדנומה אחת, מספר האדנומות שזוהו בכל מטופל, זמני החדרה, שיעור חדירה לצקום וסיבוכים.

מדגם המחקר כלל 420 משתתפים (210 בכל קבוצה). שיעור המשתתפים עם לפחות אדנומה אחת היה גבוה יותר עם CAC, בהשוואה לקולנוסקופיה סטנדרטית (69% לעומת 56%, P=0.009). בדיקת CAC הובילה גם לזיהוי מספר רב יותר של אדנומות בכל נבדק (2.3 לעומת 1.4, p<0.001). זמני החדירה לצקום היו קצרים יותר עם CAC (3.29 דקות לעומת 3.98 דקות, p<0.001). שיעורי החדירה לצקום היו דומים בשתי הקבוצות (99% לעומת 98%, p=0.37).

לא תוארו סיבוכים הקשורים באחת מהבדיקות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בדיקת Cap-Assisted Colonoscopy הובילה לעליה של 13% בשיעור הזיהוי של נבדקים עם לפחות אדנומה אחת ועליה של 59% בשיעור זיהוי אדנומות לכל מטופל. הם קובעים כי מדובר בבדיקה בטוחה, יעילה ומעשית להגדלת שיעורי האבחנה של אדנומות.

Gut. 2012;61(3):402-408

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה