Colorectal cancer

הקשר בין טיפול בסטטינים ושיעורי ההישנות וההישרדות של חולים עם סרטן מעי גס (Journal of the National Cancer Institute)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the National Cancer Institute מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר להערכת הקשר בין טיפול בסטטינים ובין שיעורי ההישרדות וההישנות בחולים עם סרטן מעי גס. מהממצאים עולה כי למתן הטיפול בסטטינים במהלך טיפול כימותרפי אדג’וונטי ולאחריו, אין השפעה על שיעורי ההישרדות של חולים עם סרטן מעי גס בשלב III.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות נתונים קדם-קליניים ואפידמיולוגים לפיהם לסטטינים תכונות אנטי-נאופלסטיות, ההשפעה של טיפול בסטטינים על הישרדות החולים לאחר ניתוח לריפוי סרטן מעי גס בשלב III, אינה-ידועה.

החוקרים ערכו מחקר תצפיתי פרוספטקיבי, שכלל 842 חולים עם סרטן מעי גס בשלב III, שחולקו באקראי לטיפול כימותרפי אדג’וונטי בין אפריל 1999 ועד מאי 2001, במטרה להעריך את הקשר בין טיפול בסטטינים ובין שיעורי ההישרדות. החוקרים בחנו את שיעורי ההישרדות ללא-מחלה, שיעורי ההישרדות ללא-הישנות ושיעורי ההישרדות הכוללים. הם בחנו את הנתונים לפי מצב מוטאציות KRAS .

מבין 842 המשתתפים, 134 (15.9%) דיווחו על נטילת סטטינים לאחר השלמת טיפול כימותרפי אדג’וונטי. שיעורי ההישרדות ללא-מחלה בקרב מטופלים בסטטינים היו דומים לאלו שלא קיבלו את הטיפול התרופתי (יחס סיכון להישנות ממאירות או תמותה של 1.04). שיעורי ההישרדות ללא הישנות ושיעורי ההישרדות הכוללים היו דומים בין שתי הקבוצות (יחס סיכון מתוקן להישנות ממאירות של 1.14; יחס סיכון מתוקן לתמותה של 1.15). תוצאות ההישרדות היו דומות ללא תלות במשך הטיפול בסטטינים טרם אבחנת הממאירות. ההשפעה של טיפול בסטטינים לא השתנתה עם מצב מוטאציית KRAS, עם שיעורים דומים מבחינת הישרדות ללא-מחלה, הישרדות ללא-הישנות והישרדות כללית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי אין קשר בין טיפול בסטטינים במהלך ולאחר טיפול כימותרפי אדג’וונטי ובין שיעורי ההישרדות וההישנות של חולים עם סרטן מעי גס בשלב III, ללא תלות במצב מוטאציית KRAS.

Journal of the National Cancer Institute. 2011;103(20):1540-1551

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה