Colorectal cancer

אלכוהול מעלה את הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום (Ann Oncol.)

ממטה-אנליזה חדשה שפורסמה במהדורת ספטמבר של כתב העת Annals of Oncology עולה קשר תלוי-מינון בין צריכת אלכוהול ובין הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום.

לדברי החוקרים, מספר מחקרים הציעו קשר בין צריכת אלכוהול ובין הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום. עם זאת, לא נקבעה ההשפעה המדויקת של צריכת אלכוהול בכמות קטנה ו/או מתונה ובין הסיכון למחלה הממארת.

הסקירה הנוכחית כללה 27 מחקרי עוקבה ו-34 מחקרי מקרה-ביקורת שנערכו עד מאי 2010.

מהתוצאות עולה כי צריכת אלכוהול מתונה לוותה בעליה של 21% בסיכון לסרטן מעי גס ורקטום (יחס סיכון של 1.21), בעוד שצריכת אלכוהול בכמות רבה (4 משקאות ביום ומעלה) לוותה בעליה של 52% בסיכון (סיכון יחסי של 1.52).

בהשוואה לאלו שלא שתו אלכוהול ואלו ששתו אלכוהול לעיתים, בקרב גברים שצרכו כמות אלכוהול מתונה (סיכון יחסי של 1.24) הסיכון היה גבוה יותר מהסיכון בנשים ששתו כמות דומה (סיכון יחסי של 1.08).

מניתוח מינון-סיכון עולה כי ישנה עליה מובהקת סטטיסטית של 7% בסיכון לסרטן מעי גס ורקטום לכל 10 גרם ליום של אלכוהול, כולל צריכת אלכוהול בכמות מעטה. החוקרים מסבירים כי משקה אחד מקביל ל-12 גרם של אתנול.

לתוצאות הסקירה עשויות להיות השלכות משמעותיות מבחינת בריאות הציבור, לאור המספר הרבה של נשים, ובעיקר גברים, הצורכים אלכוהול וההיארעות הגבוהה של סרטן מעי גס ורקטום ברחבי העולם ובעיקר במדינות מפותחות.

Ann Oncol. 2011;22:1958-1972

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה