Colorectal cancer

האם יש תועלת בטיפול כימותרפי אדג’וונטי בקשישים עם סרטן מעי גס בשלב II (מתוך J Clin Oncol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי במבוגרים מעל גיל 65 שנים, עם סרטן מעי גס בשלב II ומאפיינים קליניים בסיכון-גבוה, טיפול כימותרפי אדג’וונטי אינו צפוי להביא לשיפור שיעורי ההישרדות.

החוקרים מסבירים כי במחקר הנוכחי, שנערך בתנאי “העולם האמיתי”, התועלת ההישרדותית עמדה לרוב על פחות מ-2% לאחר חמש שנים. בעקבות זאת, הם קוראים לקחת בחשבון את העדר התועלת בהחלטה על מתן טיפול למבוגרים עם סרטן מעי גס.

החוקרים התבססו על מאגר הנתונים SEER (Surveillance, Epidemiology, and End Results) והעריכו את התועלת ההישרדותית של טיפול כימותרפי אדג’וונטי בלמעלה מ-43,000 חולים לאחר ניתוח כריתת מעי גס, עקב סרטן מעי גס.

המדגם כלל 6,234 חולים עם מחלה בשלב II, אך ללא מאפיינים פרוגנוסטים שליליים, 18,613 חולים עם מחלה בשלב II ולפחות מאפיין פרוגנוסטי שלילי אחד, ו-18,185 חולים עם מחלה בשלב III.

כ-20% מבין 24,847 חולים עם סרטן מעי גס בשלב II קיבלו טיפול כימותרפי אדג’וונטי, ללא הבדל בין הקבוצות בסיכון. כצפוי, ההישרדות לאחר חמש שנים הייתה נמוכה יותר משמעותית בקבוצת החולים עם מחלה בשלב II ומאפיינים פרוגנוסטים שליליים (57% לעומת 69% באלו ללא מאפיינים פרוגנוסטים שליליים).

לדברי החוקרים, טיפול כימותרפי אדג’וונטי לא הביא לשיפור הישרדותי בחולים עם מחלה בשלב II, ללא קשר לנוכחות או העדר מאפיינים פרוגנוסטים שליליים (יחס סיכון של 1.03 ו-1.02, בהתאמה).

תועלת הישרדותית לטיפול כימותרפי אדג’וונטי תועדה רק בחולים עם מחלה בשלב III (יחס סיכון של 0.64), כאשר 57% מהם קיבלו טיפול אדג’וונטי.

J Clin Oncol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה