Colorectal cancer

שיעור בצוע בדיקות סקר לסרטן המעי הגס והחלחולת בארצות הברית ממשיך לעלות (מתוך דיווח CDC)

מאת ד”ר אולה קראסיק

לפי דיווח של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC (או Centers for Disease Control and Prevention ) שיעור בדיקות הסקר לסרטן המעי הגס והחלחולת (colorectal cancer CRC ) בארצות הברית ממשיך לעלות. בשנת 2002 כ-52% מאוכלוסיית האנשים בגיל 50-75 עברו בדיקת סקר לסרטן המעי הגס והחלחולת. בשנת 2010 מעל 65% מאוכלוסיה זו עברו את בדיקת הסקר. מספר זה מדגים המשך עלייה בשיעור הסקר לעומת 63% בשנת 2008.

נציגי ה-CDC מציינים כי עלייה זו באחוז האנשים אשר עוברים בדיקת סקר מהווה צעד משמעותי ברפואה מונעת, שכן סרטן המעי הגס והחלחולת ניתן למניעה באם מאובחן מוקדם. אולם, עוד כ-22 מיליון מבוגרים בגילאים 50-75 אינם עוברים בדיקת סקר.

בנוסף, ציינו הנציגים בדיווח כי ההארעות של סרטן המעי הגס והחלחולת נמצאת בירידה ירידה של יותר מ-10% ב-5 שנים האחרונות ככל הנראה בשל העלייה בבדיקות הסקר, כמו גם שינויים נוספים לטובה במערכת הבריאות. בתרגום למספרים אבסולוטים, מדובר בירידה של כ-66,000 מטופלים עם אבחנה של סרטן המעי הגס והחלחולת, וירידה של יותר מ-30,000 בארועי התמותה בשל סרטן זה. כמחצית ממספרים אלה ניתנים לייחוס לעלייה בשיעור בדיקות הסקר.

נציגי ה-CDC מזכירים כי מומלץ לכל אדם בגיל בין 50-75 או כל אדם עם סיפור משפחתי של סרטן מעי גס וחלחולת לעבור בדיקת סקר. הבדיקות האפשריות כוללות בדיקת צואה לדם סמוי, סיגמואידוסקופיה, או קולונוסקופיה. הסיבה העיקרית בגינה אנשים לא עוברים בדיקת סקר הינה חוסר המלצה על ידי הרופא המטפל. על כן, חלק ניכר מהאחריות נמצא על כתפי הרופאים.

MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2011;60:1-6

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה