Colorectal cancer

אין תועלת השרדותית בהוספת Cetuximab לטיפול בסרטן מעי גס ורקטום (Lancet)

ממחקר חדש שפורסם ב-Lancet עולה כי אין עדויות לתועלת השרדותית להוספת Cetuximab לטיפול קו-ראשון המבוסס על Oxaliplatin בחולים עם סרטן מתקדם של המעי הגס והרקטום.

לדברי החוקרים, למרות שהוספת Cetuximab מעלה את שיעורי התגובה, לא חלה עליה בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות המחלה או בשיעורי ההישרדות הכוללים.

מדגם המחקר כלל 1630 חולים שלא-טופלו קודם לכן, עם סרטן מתקדם של המעי הגס והרקטום, שהתאימו לטיפול כימותרפי. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת ביקורת שטופלה ב-Oxaliplatin ו-Fluoropyrimidine (Capecitabine או Fluouracil עם Leucovorin), לאותו שילוב רציף עם Cetuximab, או לאותו טיפול משולב שניתן לסירוגין.

למעט עליה מתונה בשיעור התקדמות הגידול, לטיפול ב- Cetuximab לא הייתה השפעה משמעותית על שיעורי הישרדות ללא-התקדמות או שיעורי הישרדות הכוללים.

החוקרים מדווחים כי נרשמה עליה בשיעורי התגובה מ-57% עם כימותרפיה בלבד ל-64% עם הוספת Cetuximab (p=0.049). עם זאת, חציון ההישרדות הכוללת עמד על 17.9 חודשים בקבוצת הביקורת, לעומת 17 חודשים בקבוצת המטופלים ב- Cetuximab (יחס סיכון של 1.04, p=0.67).

בדומה, לא תועדה השפעה על שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות המחלה, שעמדו על 8.6 חודשים בקבוצת הביקורת ובקבוצת המטופלים ב- Cetuximab (p=0.60).

עם זאת, למוטאציות BRAF, KRAS ו-NRAS הייתה השפעה פרוגנוסטית פוטנטית על התוצאות בחולים עם סרטן מתקדם של המעי הגס והרקטום, ללא תלות בטיפול שניתן. שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 8.8 חודשים באלו עם גידולים עם מוטאציות BRAF, 14.4 חודשים באלו עם מוטאציות KRAS ו-20.1 חודשים עם גידולים ללא מוטאציות.

לאור הממצאים, החוקרים קובעים כי לא ניתן להמליץ על הוספת Cetuximab עם Oxaliplatin ו-Capecitabine כטיפול כימותרפי קו-ראשון בחולים עם גרורות מפושטות.

בחלק נוסף של המחקר החוקרים בחנו את הסיכון והתועלת של קיצור משך הטיפול הכימותרפי הראשוני מ-6 חודשים ל-12 שבועות (התחלת הטיפול מחדש עם התקדמות המחלה) ומצאו כי טיפול כימותרפי אינטרמיטנטי לא השפיע משמעותית על שיעורי ההישרדות.

מהתוצאות עולה כי בחולים עם רמת טסיות בסיסית תקינה תתכן תועלת לטיפול כימותרפי אינטרמיטנטי, ללא פגיעה בהישרדות החולים, בעוד שבאלו עם רמת טסיות גבוהה (מעל 400,000 למיקרוליטר) נרשמה ירידה בשיעורי ההישרדות ואיכות החיים עם טיפול אינטרמיטנטי ובמקרים אלו אין להפסיק את הטיפול.

Lancet. Published online June 4, 2011

Lancet Oncology. Published online June 4, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה