Colorectal cancer

עדויות לפיהן צריכת בשר מעלה את הסיכון לסרטן מעי גס (מתוך World Cancer Research Fund/American Institute for Cancer Research)

מאמר חדש מאשר כי צריכת בשר אדום ומעובד מעלה את הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום, ומספק תימוכין לכך שמוצרי מזון המכילים סיבים מספקים הגנה כנגד המחלה. המאמר פורסם כחלק מפרויקט CUP (Continuous Update Project) מטעם ה-WCRF/AICR (World Cancer Research Fund/American Institute for Cancer Research).

מהממצאים עולה כי ניתן למנוע כ-45% מהמקרים של סרטן מעי גס ורקטום ע”י צריכת כמות גדולה יותר של מוצרים עתירים בסיבים, הפחתת צריכת אלכוהול ובשר, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על משקל תקין. המשמעות הינה מניעת למעלה מ-64,000 מקרים בארצות הברית בכל שנה.

באשר לעדויות אודות בשר אדום ומעובד, הממצאים מעשרה מחקרים חדשים צורפו ל-14 מחקרים שנסקרו בדו”ח משנת 2007. מ-24 מחקרים אלו עולה כי יש עדויות משכנעות לכך שבשר אדום ובשר מעובד עשויים להגדיל את הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום.

ה-WCRF/AICR ממליצים על הגבלת צריכת בשר אדום ל-500 גרם לשבוע, המקביל לכ-5-6 מנות של בקר, כבש או חזיר. הם גם ממליצים להימנע מצריכת בשר מעובד.

מהתוצאות עולה כי עם צריכת בשר אדום בכמות של כ-700 גרם בשבוע, הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום עולה ב-17%, בהשוואה לאלו שאינם צורכים כלל בשר אדום. במידה וכמות צריכת הבשר האדום כפולה, הסיכון עולה ב-34%. עם זאת, מעדויות עולה כי חלה עליה קטנה מאוד באלו שאכלו בשר אדום בכמות של פחות מ-500 גרם בשבוע.

הסיכון לממאירות עם צריכת בשר מעובד (כולל חזיר, בייקון, פסטרמה, נקניקיות) היה גבוה הרבה יותר. צריכת 700 גרם של בשר מעובד בשבוע לוותה בסיכון שהיה גבוה יותר ב-36%, בהשוואה לאלו שלא צרכו כלל בשר מעובד. בדומה לתוצאות עם בשר אדום, עם עליה בכמות צריכת בשר מעובד, חלה עליה בסיכון לסרטן מעי גס ורקטום.

לאחר שסקרו 15 מחקרי עוקבה להערכת הקשר בין אלכוהול ובין ממאירות, החוקרים קובעים כי כל המחקרים הצביעו על סיכון מוגבר לסרטן מעי גס ורקטום וסרטן מעי גס עם צריכה גבוהה יותר. העדויות עולות בקנה אחד עם מחקרים קודמים, לפיהם אתנול ממשקאות אלכוהוליים הינו גורם לסרטן מעי גס בגברים, וככל הנראה מדובר בגורם חשוב גם בנשים.

מתוך World Cancer Research Fund/American Institute for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה