Colorectal cancer

אזהרות בטיחות חדשות עבור Avastin

FDA

ה-FDA אישר לאחרונה את שינוי תווית האזהרה של bevacizumab (Avastin), כך שתכלול מידע אודות הסיכון לפרפורציה של מערכת העיכול ולדימום ריאות, הקשורים בשילוב התרופה עם paclitaxel ו-carboplatin כטיפול קו ראשון בחולים עם nonsmall-cell lung cancer (NSCLC) גרורתי, מפושט מקומית, חוזר או בלתי ניתן להסרה.

מחקרים קליניים מצאו, כי היארעות פרפורציה במערכת העיכול (פרפורציה, יצירת פיסטולה ו/או אבצס תוך-בטני) הייתה 0.9% בחולי NSCLC המטופלים ע”י bevacizumab, בהשוואה ל-2.4% בחולים עם סרטן קולורקטאלי.

ה-FDA מציע כי יש לכלול פרפורציה של דרכי העיכול באבחנה המבדלת של חולים המטופלים ב- bevacizumab, המדווחים על כאבי בטן ועל תסמינים כמו עצירות והקאות. הפסקה קבועה של הטיפול מומלצת לחולים המאובחנים במצב זה.

ה-FDA מזהיר בנוסף בנוגע לסיכון לדימום ריאות קטלני בחולי NSCLC המקבלים כימותרפיה ו- bevacizumab. במחקרים קליניים קודמים נמצא, כי היארעות של המופטיזיס חמור או פטאלי הייתה גבוהה יותר משמעותית בחולים עם היסטולוגיה קשקשית, לעומת אלה שהיו ללא היסטולוגיה קשקשית דומיננטית (31% לעומת 2.3%).

האזהרה מטעם ה-FDA מבוססת על נתונים משני מחקרי בטיחות ויעילות אודות bevacizumab בחולי NSCLC. המחקר הראשון (מחקר 5, 878=n) שהיה אקראי, מבוקר ורב-מרכזי, נתמך ע”י מחקר phase 2 שבדק טווח של מינונים (מחקר 6, 98=n).

במחקר 6, ארבעה (31%) מתוך 13 חולים שטופלו ב- bevacizumabעם היסטולוגיה קשקשית, ושניים (4%) מתוך 53 חולים עם היסטולוגיה אחרת, חוו דימום ריאות רציני או פטאלי בהשוואה ל-0% מתוך אלה שטופלו ב- paclitaxel ו-carboplatin בלבד.

במחקר 5, שיעור הדימום הריאתי שדרש טיפול רפואי היה 2.3% (עם 7 מקרי תמותה) בקבוצת החולים שטופלו ב- paclitaxel, carboplatin ו-bevacizumab, לעומת 0.5% בלבד (עם מקרה מוות אחד) בחולים שטופלו ב- paclitaxel ו-carboplatin בלבד.

אירועי דימום רציניים התייצגו לרוב כהמופטיזיס מאסיבי ללא היסטוריה קודמת של המופטיזיס קל במהלך טיפול ב- bevacizumab. ה-FDA ממליץ להימנע משימוש ב- bevacizumab בחולים שסבלו מהמופטיזיס לאחרונה.

מקרי דימום משמעותי נוספים במטופלי bevacizumab מכל האינדיקציות כללו דימום מדרכי העיכול, דימום תת עכבישי ושבץ המוראגי. ה-FDA מציין, כי הסיכון לדימום במערכת העצבים המרכזית במטופלי bevacizumab עם גרורות מוחיות לא הוערך, מאחר וחולים אלה הוצאו מהמחקרים. במקרה של דימום משמעותי יש להפסיק טיפול ב- bevacizumab ולהתחיל בטיפול רפואי אגרסיבי.

בנוסף ל-NSCLC, bevacizumab מאושר לשימוש גם בכימותרפיה משולבת עם 5-fluorouracil כטיפול קו ראשון או שני בחולים עם קרצינומה גרורתית של המעי הגס או של הרקטום.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה