Colorectal cancer

האם צריכת ויטמין D המומלצת כיום אינה אופטימלית ? (מתוך American Journal of Clinical Nutrition)

מחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של American Journal of Clinical Nutrition, מזהה את הרמה האופטימלית בדם של ויטמין D. החוקרים מציעים, שעם כמות הצריכה היומית המומלצת כיום של ויטמין D, הרמה האופטימלית אינה ברת השגה ברוב האנשים.

מידע חדש מעיד על כך, שצריכת ויטמין D מעבר להמלצות הקיימות כיום, יכולה להיות קשורה עם תוצאות בריאותיות טובות יותר. אך עדיין לא זוהו הריכוזים האופטימלים של 25(OH)D (25-hydroxyvitamin D) בסרום.

החוקרים בדקו ממצאים ממחקרים, שהעריכו ספים עבור ריכוזים בסרום של 25(OH)D ביחס ל-BMD (bone mineral density ), תפקוד גף תחתון, בריאות שיניים, סיכונים לנפילות, סיכונים לשברים וסרטן קולו-רקטלי.

עבור משתנים אלה הריכוזים הכי מועילים בסרום של 25(OH)D התחילו מ-75 nmol/L (30 ng/mL) והטווח הכי טוב נע בין 90 ל-100 nmol/L (3640 ng/mL). ברוב האנשים לא היה ניתן להשיג ריכוזים אלה על ידי הצריכה היומית המומלצת הנוכחית של 200 יחידות ויטמין D עבור צעירים ו-600 יחידות עבור מבוגרים.

אחרי השוואה של צריכת ויטמין D עם ריכוזי 25(OH)D המושגים בסרום לשם הערכת תצרוכת ויטמין D אופטימלית, החוקרים מציעים, שעליה בכמות המומלצת היומית של ויטמין D תביא לבריאות עצם טובה יותר בצעירים ולשיפור כל התוצאות הבריאותיות במבוגרים.

צריכה יומית בקרב מבוגרים של 1000 יחידות (40 µg) ומעלה הינה הכרחית בכדי להביא את ריכוזי ויטמין D בסרום (ביותר מ-50% מהאוכלוסיה) ל-75 nmol/L. המשמעות של רמות גבוהות יותר של צריכת ויטמין D באוכלוסיית הבוגרים צריכה להיחקר במחקרים נוספים. בהתחשב בעלות הנמוכה, בבטיחות וביעילות המוכחת של ריכוזים גדולים יותר של ויטמין D, תוספת של ויטמין D צריכה להיות עדיפות של בריאות הציבור בכדי להילחם במחלות הכרוניות הנפוצות והיקרות.

Am J Clin Nutr. 2006;84:18-28

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה