Colorectal cancer

טיפול הקרנה משפר תוצאות סרטן כבד שלא נותח (J Clin Oncol)

הוספת מינון גבוה של טיפול הקרנה לפלוקסורידין תוך עורקי משפר תוצאות בחולים עם ממאירויות כבד שלא נותחו, על פי מחקר שפורסם בגיליון דצמבר של Journal of Clinical Oncology.

על הרופאים להיות מודעים לתועלת האפשרית של מינון גבוה של הקרנה פוקלית לאלו של קיימות עבורם אפשרויות ניתוחיות. כיום יש מעט מודעות לאפשרות לרדיותרפיה לחולים אלו.

בשלב II של המחקר, בדקו החוקרים תוצאות של 128 חולים עם סרטן כבד ביליארי ראשוני שלא נותח או גרורות בכבד מסרטן קולורקטלי שטופלו עם טיפול הקרנה תלת מימדי ופלוקסורידין בעורק הכבד.

שרידות לשלוש שנים היתה 17%, וחציון השרידות היה 15.8 חודשים לאחר תחילת ההקרנה.

חציון השרידות היה הגבוה ביותר לגרורות סרטן קולורקטלי (17.2 חודשים), בינוני לקרצינומה הפטוצלולרית (15.2 חודשים) והנמוך ביותר לכולנגיקרצינומה (13.3 חודשים).

כל הזמנים הללו היו ארוכים יותר לעומת 8-9 חודשי שרידות שצפויים למחלות אלו.

מינון רדיותרפיה היה סמן משמעותי לשרידות, עם מינונים של לפחות 75 Gy המביא לשרידות של כמעט פי 2 (23.9 חודשים) מזו שנצפתה במינונים הנמוכים (14.9 חודשים).

כמעט מחצית מהחולים עם סרטן כבד ראשוני היו ללא התקדמות המחלה לאחר 3 שנים, בהשוואה ל-15.1% בלבד מהחולים עם גרורות סרטן קולורקטלי.

30% מהחולים פיתחו טוקסיות בדרגה 1/2, 30% פיתחו טוקסיות בדרגה 3/4, והיה מקרה מוות אחד הקשור לטיפול.

החוקרים מדגישים כי זו אינה אלטרנטיבה לכמותרפיה באלו שאינם מועמדים לכמותרפיה. אין סיבה מדוע חולים לא יוכלו לקבל את שניהם, והם מאמינים כי שתי צורות טיפול אלו הינן משלימות בגרורות סרטן קולורקטלי. טיפול סיסטמטי אגרסיבי יחד עם טיפול מקומי אגרסיבי.

כעת החוקרים עומדים לערוך מחקר שלב II של רדיותרפיה עם עוצמת משתנה יחד עם פלוקסורידין. העבודה הראשונית הציעה כי ניתן לתת מינונים גבוהים אף יותר עם אותה רמה או רמה נמוכה יותר של רעילות.


הערת מערכת: לאחרונה עלה אצלנו בארץ מצבה העגום של הרדיותרפיה, והתוצאות של מחקר זה אולי אף מחדדות את הבעייה הקשה של חוסר הזמינות המספק של הרדיותרפיה בארץ. להלן שני קישורים לכתבות בנושא:

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה