Colorectal cancer

פוליפ דיסטלי במעי לא מעלה סיכון לאדנומה פרוקסימלית (Am J Med)

פוליפים דיסטלים היפרפלסטים במעי לא מאשרים עלייה בסיכון לנאופלזיה בחולים אסימפטומטים.

בעוד שהשימוש בקולונוסקופיה עולה בחולים אסימפטומטים מעל גיל 50 כבדיקת סקירה לסרטן קולורקטלי, רבים מהחולים עדיין עוברים סקירה עם סיגמואידוסקופיה.

חשיבות זיהוי פוליפים היפרפלסטים דיסטלים באמצעות סיגמואידוסקופיה נשארת לא ברורה, כשכמה מחקרים לא מצאו קשר בין פוליפים אלו ונאופלזיה פרוקסימלית ואחרים מצאו את ההפך. עם זאת, רוב הקווים המנחים לא מגדירים פוליפים היפרפלסטים דיסטלים כסמנים לנאופלזיה פרוקסימלית.

החוקרים סקרו 2,357 חולים אסימפטומטים שעברו קולונוסקופיה. הם חולקו לשלוש קבוצות: אלו רק עם פוליפים היפרפלסטים דיסטלים; אלו עם אדנומות דיסטליות עם או ללא פוליפים; וחולים ללא פוליפים דיסטלים.

בעוד שאלו עם אדנומות דיסטליות היו בסבירות גבוהה יותר לנאופלזיה פרוקסימלית, לא היה הבדל משמעותי סטטיסטית בסיכוי לנאופלזיה בין החולים עם פוליפ דיסטלי או אלו ללא פוליפ.

ההבדלים בין המחקרים הקודמים נבעו כנראה מהבדלים באופי המחקר. המחקר הנוכחי נמנע ממיגבלות אלו בגלל שכל החולים היו אסימפטומטים וכולם עברו קולונוסקופיות.

המחקר תומך בהמלצות סקירה, מציינים החוקרים בגיליון אוקטובר של American Journal of Medicine, ומסכמים כי חשוב לרופאים המבצעים סיגמואידוסקופיות לביופסיה פוליפ דיסטלי (בניגוד להפנייה אוטומטית של כל החולים עם פוליפ לקולונוסקופיה).

לידיעה במדסקייפ

Am J Med 2005;118:1113-1119.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה