Colorectal cancer

האם NSAID מגנים מפני סרטן המעי הגס? (Am J Epidemiol)

ממחקר חדש עולה כי טיפול קבוע ב-Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drugs (NSAID), מקטין את הסיכון להתפתחות סרטן המעי הגס ב-60% באמריקאים ממוצא אפריקאי ובמעט יותר מ-50% בלבנים.

מחקרים קודמים רמזו לאפקט זה של NSAID, אך מרביתם לא כללו מספר גדול דיו של אפריקאים-אמריקאים בכדי לקבוע אם האפקט קיים גם באוכלוסיה זו.

במסגרת המחקר, החוקרים עקבו אחר 731 שחורים ו-960 לבנים, בכדי לקבוע אם האפקט המגן של NSAID מפני סרטן המעי הגס זהה בשתי הקבוצות.

סה”כ, נמצאה ירידה של 51% בסיכון לסרטן המעי הגס בעקבות שימוש ב-NSAID. האפקט המגן היה גדול עוד יותר בקרב נבדקים שנטלו את התרופות בקביעות, בהשוואה למשתמשים אקראיים, למשך השימוש או למינון לא נמצאה חשיבות סטטיסטית.

אעפ”י שהגזע לא שינה את הקשר בין NSAID ובין הסיכון לסרטן המעי הגס, נמצא קשר משמעותי בין NSAID ובין מין, לנשים היה סיכוי גדול יותר להנות מהאפקט המגן של NSAID.

לסיכום, החוקרים כותבים כי תוצאות אלו מצביעות על כך שההמלצות למניעת סרטן המעי הגס ע”י NSAID עשויות להיות זהות בשני הגזעים. עם זאת, מאחר ש-NSAID קשורים בסיכון מוגבר לדימומים במערכת העיכול ותופעות לוואי אחרות, יש לשקול את היתרונות מול החסרונות שבנטילת NSAID.

Am J Epidemiol 2005;162:548-558.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה