Colorectal cancer

oxaliplatin מפחית את ההישנות בחולים הסובלים מסרטן מעי גס בשלב מוקדם

על-פי דיווח שהוצג בכנס השנתי של ה-American Society for Clinical Oncology, הוספת oxaliplatin לטיפול הכמותרפי הקונבנציונאלי בחולים הסובלים מסרטן מעי גס בשלב מוקדם מאריכה את משך הזמן עד להופעת הישנות של המחלה.

החוקר הראשי, ד”ר Wolmark, אומר בראיון כי החוקרים הוסיפו oxaliplatin למרשם הטיפול הסטנדרטי המורכב מ-leucovorin-modulated 5-fluorouracil ומצאו כי הדבר גרר עליה בשיעור של 4.9% במספר החולים שלא הופיעה בהם המחלה במהלך 3 שנים.

הוא מסביר כי הממצאים מעידים על יתרון מובהק באופן סטטיסטי העולה בהוספת oxaliplatin לטיפול ה- leucovorin-modulated 5-FU.

במסגרת המחקר,שכונה ה-NSABP C-07, חולקו באקראי 2407 חולים הסובלים מסרטן של המעי הגס בשלבים II ו-III לקבלת טיפול באמצעות leucovorin-modulated 5-FU (טיפול FULV) או לקבלת טיפול FULV יחד עם oxaliplatin (טיפול FLOX).

במעקב שנערך כעבור 3 שנים נמצא כי 71.6% מהחולים בקבוצת ה-FULV אינם סובלים מהמחלה, לעומת 76.5% מהחולים בקבוצת ה-FLOX (ערך P = .004). ההבדל מתורגם לירידה בשיעור של 21% בסיכון להישנות, מציין ד”ר Wolmark.

הוא מוסיף כי התוצאות מאשרות ומחזקות ממצאים שעלו ממחקר צרפתי, מחקר ה-Oxaliplatin, Fluorouracil, and Leucovorin as Adjuvant Treatment for Colon Cancer (או MOSAIC). גם במחקר זה נמצא יתרון של כ-5%, אך במחקר שנערך בארצות-הברית נעשה שימוש במרשם טיפול שונה לחלוטין.

מחקר ה- NSABP C-07 נעשה שימוש במרשם פחות מעיק, שבו ניתן טיפול ה-FULV בבולוס במהלך שעתיים, ולא באמצעות אינפוזיה ממושכת. ה-oxaliplatin הוסף לטיפול בשבועות 1, 3, ו-5 במהלך מחזור טיפול בן 8 שבועות שחזר על עצמו 3 פעמים.

ד”ר Wolmark מסביר כי הדבר מעיד שהיתרון המתקבל בהוספת oxaliplatin איננו תלוי בלוח הזמנים של הטיפול.

במחקר שנערך בארצות-הברית נעשה גם שימוש במינון מצטבר נמוך יותר של oxaliplatin, שהפחית את שכיחות ההופעה של הבעיות הנוירולוגיות מדרגה 3. במחקר ה-MOSAIC דווח על תופעות לוואי נוירולוגיות של הטיפול בקרב 12% מהנבדקים בקבוצת ה-oxaliplatin , בהשוואה ל-8% במחקר ה-C-07.

ד”ר Wolmark מציין כי קשה היה להשוות בין תופעות הלוואי האחרות בשתי קבוצות הטיפול, למרות שתופעות של שלשול והתייבשות היו שכיחות מעט יותר בקבוצת ה-oxaliplatin (כ-4.7% לעומת 2.8%). הוא מסכם כי כשנה לאחר תום הטיפול פחתה שכיחות תופעות אלה לשכיחות מתקבלת על הדעת של 0.5%.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה