Colorectal cancer

נשים בגיל מבוגר בסיכון לכשלון של בדיקת סיגמוידוסקופיה (Am J Med )

מימצאים ממחקר חדש המתפרסם ב- Am J Med מלמדים על כך שגיל מבוגר ומין נשי קשורים לתוצאות לא מספקות של סיגמוידוסקופיה. בקבוצה זו הנמצאת בסיכון לבדיקה לא מספקת מומלץ לשקול ביצוע של בדיקות אחרות כמו קולונסקופיה ו/או דם סמוי בצואה.

החוקר הראשי, ד”ר לואיס ולטר ציינה שכרופאה גריאטרית לא היה מופתעת מתוצאות המחקר, אם כי התוצאה המתייחסת למין הנשי הייתה לא צפוייה. 

במחקר זה היו מעורבים למעלה מ-15,000 נבדקים והמיקוד היה בסיגמוידוסקופיות לצרכי איבחון. גיל המשתתפים היה 50 ומעלה, וכולם עברו את הבדיקה בין 1997ל-2001. הבדיקה הוגדרה כלא מספקת אם הטווח מפי הטבעת לא הצליח להיות מעל 50 ס”מ.

בסה”כ ב- 18% מהנבדקים הייתה תוצאה לא מספקת. בנשים בגיל מעל 80 שיעור הכשלון היה 32% , ולגברים בגיל עד 59, רק 10%. נשים היו בסיכון של פי 2.3 להכשל בבדיקה. ההסבר כנראה טמון במבנה קולון שונה בנשים ובכך שהבדיקה כואבת יותר לנשים ומובילה לבדיקה לא מספקת כתוצאה מכך. גם הכנה לא טובה של המעי הייתה גורם שהסביר כשלונות בדיקה.

החוקרים עדיין לא ממליצים על שינוי בהנחיות הבדיקה, שכן המחקר לא בחן את כמות הפוליפים ש”פוספספה” בבדיקות שנכשלו. עם זאת, כאמור, יש מקום לדעתם לשקול בדיקות תחליפיות אחרות לנשים מבוגרות.

Am J Med 2004;116.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה