Cognitive Function

שתי דיאטות קשורות לשיפור בקוגניציה והאטת הזדקנות המוח (Cell Metabolism)

צום לסירוגין ודיאטת חיים טובים עשויים להוביל לירידה במשקל, הפחתת עמידות לאינסולין והאטת הזדקנות המוח במבוגרים עם עודף משקל ועמידות לאינסולין, כך לפי ב-Cell Metabolism

על פי מאמר חדש שפורסם בכתב העת Cell Metabolism, דיאטת צום לסירוגין ודיאטת חיים בריאים המתמקדת במזונות בריאים מובילות שתיהן לירידה במשקל, הפחתת עמידות לאינסולין והאטת הזדקנות המוח במבוגרים מבוגרים עם עודף משקל ועמידות לאינסולין. עם זאת, לאף אחת מהדיאטות לא הייתה השפעה על סמנים ביולוגיים של מחלת אלצהיימר.

המחקר כלל 40 משתתפים עם תפקוד קוגניטיבי תקין, עודף משקל ועמידות לאינסולין, בגיל ממוצע של 63.2 שנים, מתוכם 60% נשים. המשתתפים חולקו אקראית לשמונה שבועות של דיאטת צום לסירוגין או דיאטת חיים טובים ששמה דגש על פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ומוצרי חלב דלי שומן ומגבילה תוספת סוכרים, שומנים רוויים ונתרן. דיאטת צום לסירוגין כללה חמישה ימים של דיאטת חיים טובים ושני ימים רצופים של הגבלת קלוריות לרבע מהצריכה היומית המומלצת.

שתי הדיאטות הפחיתו עמידות לאינסולין נוירונלית ושיפרו סמנים ביולוגיים של איתות אינסולין, הפחיתו גלוקוז במוח, ושיפרו סמנים ביולוגיים בדם של מטבוליזם פחמימות ושומנים. בנוסף, שתיהן הובילו לירידה של כ-2.5 שנים בגיל המוח על פי MRI.

שתי הדיאטות שיפרו תפקוד ניהולי וזיכרון, כאשר דיאטת צום לסירוגין הניבה יתרונות גדולים יותר בתכנון אסטרטגי, מעבר בין משימות קוגניטיביות תובעניות, ותחומים נוספים. סמנים ביולוגיים של אלצהיימר לא השתנו באף אחת מהדיאטות, ייתכן בשל משך המחקר הקצר.

תופעות הלוואי השכיחות ביותר היו של מערכת העיכול והודגמו רק עם דיאטת הצום לסירוגין. המחברים ציינו כי הממצאים ראשוניים ומעוררי השערות. מגבלות המחקר כללו משך קצר ויכולת מוגבלת לזהות שינויים קטנים והבדלים בין הדיאטות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה