Clinical Research

תוצאות חיוביות פרה-קליניות לתרופה הנסיונית ללימפומה KAHR-102 (הודעת HBL )

הודעת HBL

חברת כאהר מדיקל הישראלית מקבוצת HBL  הבורסאית המחוזקת ב- 49% על ידי הדסית ביו, מדווחת כי כאהר מדיקל קיבלה תוצאות חיוביות בסדרת ניסויי יעילות ובטיחות פרא-קליניים של המוצר KAHR-102 אשר בוצעו על ידי חברות מחקר פרא-קליני מובילות.

תוצאות הניסויים הפרא-קלינים שהושלמו משמשים כעת את כאהר מדיקל במסגרת בקשה לקבלת אישור לניסוי קליני מסוג Phase I/IIa עם המוצר KAHR-102 בחולי לימפומה. הבקשה הוגשה למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, וכמו כן במהלך הרבעון השלישי של שנת 2015, צפויה כאהר להגיש בקשות דומות עבור שני מרכזים רפואיים נוספים בישראל: המרכז הרפואי סוראסקי איכילוב בתל אביב והמרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים. המחקר הקליני הראשון יחל לאחר קבלת אישורים של ועדות האתיקה של בתי החולים ומשרד הבריאות בישראל.

תמי כפיר, מנכ”לית קבוצת HBL, מסרה היום כי: “אנו מרוצים מהתוצאות החיוביות שהתקבלו בניסויים הפרה קליניים המצביעים על התקדמות כאהר לעבר ניסוי קליני Phase I/IIa שיעשה בחולי לימפומה שלא הגיבו לתרופות הקיימות בשוק כיום. השלמת אבן הדרך מקדמת את כאהר לתת מענה למחלות משמעותיות עבור חולים רבים, ומקדמת את קבוצת HBL בתוכנית העבודה שלה להשביח את החברות בפורטפוליו ולגרום להצפת ערך למשקיעים”.

הניסוי הקליני יעשה בקרב חולי לימפומה אשר לא הגיבו לתרופות הקיימות בשוק כיום ויורכב משני שלבים. בשלב הראשון, יקבלו המטופלים מינונים שונים של הטיפול, זאת על מנת לקבוע את המינון המקסימלי של הטיפול, אותו ניתן לקבל  במסגרת הטיפול. כמו כן, במסגרת השלב הראשון, יאספו נתונים אודות התגובות הכימיות והביולוגיות של המטופלים לטיפול וכן אודות יכולתו של הטיפול להקטין גידולים סרטניים בחולי לימפומה. בשלב השני של הניסוי הקליני, יינתן למטופלים המינון המקסימאלי, כפי שנקבע בשלב הראשון, בהתאם לפרוטוקול הניסוי, ויאספו בשנית הנתונים. הניסוי צפוי לכלול סה”כ בין 25 ל- 40 מטופלים.

כאהר מדיקל, המנוהלת על ידי דוקטור נעם שני, מוחזקת על ידי קבוצת HBL 49% ומתמקדת בפיתוח טיפולים חדשניים לסרטן ומחלות אוטואימוניות. הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה מבוססת על חלבונים כימריים היכולים לחסום, להפעיל או לשנות כמה אותות בין-תאיים באותו זמן ובאותו מקום, וכן לגרום למודולציה של המערכת החיסונית. פעילויות אלה יכולות לשמש לטיפול בסוגים שונים של סרטן ולטיפול במחלות אוטו-אימוניות, מחלות שבהן הגוף מפעיל את מערכת החיסון כנגד עצמו, כגון טרשת נפוצה, פסוריאזיס או דלקת פרקים שגרונית.

KAHR-102 מיועד לטיפול בסרטן לימפומה ובמחלות אוטואימוניות באמצעות חלבון כימרי המכיל שני אזורי פעולה באותה מולקולה. מדובר בחלבון כימרי מסוג DSP המכיל שני צדדים פעילים. המבנה המיוחד של התרופה מאפשרת לה להיקשר לשני קולטנים (רצפטורים) שונים על פני התא ולהפעיל את שניהם במקביל. KAHR-102 ניקשר מצד אחד לקולטן B7 הנמצא רק על תאי מערכת החיסון, ומצד שני לקולטן FasR המפעיל התאבדות תאית והנמצא במצב פעיל רק בתאי מערכת החיסון שעברו התמרה (סרטן) או הפעלה במצב דלקתי. דרך הפעולה הזוגית המיוחדת הזו מאפשרת לתרופה להרוג ביעילות ובצורה מאוד מוגדרת תאי סרטן של מערכת החיסון כמו תאי לימפומה.

הפיתוח הפרהקליני של המוצר KAHR-102 הראה פעילות משמעותית במודלים שונים של סרטן בחיות, בעיקר סרטן לימפאטי, וכן במודלים למחלות אוטואימוניות בחיות. כאהר מדיקל סיימה לפתח את תהליך היצור למוצר KAHR-102 יחד עם חברת קוברה-ביו בשוודיה וייצרה את אצוות ניסויי הטוקסיקולוגיה. החברה סיימה את ניסויי הטוקסיקולוגיה השונים ומתקדמת לשלב הניסויים קליניים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה