Cholesterol/Lipid disorders

אותו בסיס נתונים לגבי תזונה צמחונית הובילו שתי קבוצות חוקרים למסקנות הפוכות..(מאמרו של ד”ר זיו גן-אור ב”הארץ”)

מאת  מערכת אי-מד

במאמר המתפרסם היום ב”הארץ” מנתח ד”ר זיו גן אור, מומחה לגנטיקה, תופעה מוזרה: שני מחקרים שהתבססו על אותו בסיס נתונים (שאלוני תזונה) הגיעו למסקנות הפוכות לחלוטין באשר לתועלת הבריאותית של התזונה הצמחונית.

במאמר הראשון שהתפרסם ב-PLOS ONE מסקנת החוקרים היא : “התוצאות שלנו מראות שתזונה צמחונית קשורה לבריאות פחות טובה (יותר היארעות של סרטן, אלרגיות והפרעות נפשיות), צורך גדול יותר בטיפול רפואי, ואיכות חיים נמוכה יותר. לכן, תוכניות בריאות ציבוריות דרושות כדי להפחית את הסיכון הבריאותי הנגרם בשל גורמי התזונה”.

ואילו במאמר השני , שהתפרסם ב-Wiener klinische Wochenschrift מסקנת החוקרים היא: “התוצאות שלנו מראות שדיאטה עשירה בפירות וירקות קשורה לבריאות טובה יותר ולהתנהגות בריאה יותר… תוכניות בריאות ציבוריות דרושות כדי להפחית את הסיכון הבריאותי המיוחס לדיאטה בשרית”.

במאמר מונה גן אור את הטעויות הסטטיסטיות והמתודולוגיות שנעשו על ידי שתי קבוצות החוקרים ומגיע למסקנה שכדאי להתעלם משני המאמרים הללו גם יחד. כללית, הוא מציין שמחקרים גדולים מצביעים על כך שתזונה שלא כוללת מרכיבים מן החי היא בריאה יותר, או לפחות לא בריאה פחות…

למאמר ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה