Cholesterol/Lipid disorders

Lovastatin יעיל במתבגרות עם היפרכולסטרולמיה משפחתית (Pediatrics)

Lovastatin (לובאליפ) מפחית רמות כולסטרול ביעילות במתבגרות עם היפרכולסטרולמיה הטרוזיגוטית משפחתית (FH), על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון ספטמבר של Pediatrics.

היפרכולסטרולמיה הטרוזיגוטית משפחתית שכיחה יותר ממה שחושבים רופאי המשפחה. חשוב לעשות סריקה ואז לטפל באגרסיביות אם לחולים יש את המחלה בגלל קשר ידוע למחלת עורקים כליליים מוקדמת.

החוקרים בדקו בטיחות ויעילות של lovastatin ב-54 מתבגרות עם היפרכולסטרולמיה משפחתית.

טיפול ב-20 מ”ג ליום lovastatin למשך 4 שבועות מפחית ריכוזי LDL ב-23% בממוצע מערך הבסיס, בהשוואה לעלייה של 3% בילדות שקיבלו פלצבו. לאחר 24 שבועות, ירידה ב-LDL היתה 27% בקבוצת הטיפול, בהשוואה לעלייה של 5% בקבוצת הפלצבו.

הטיפול הוביל לירידה משמעותית בכולסטרול כללי (22% ב-24 שבועות) וב-apo B (ירידה של 23% ב-24 שבועות).

רמות HDL ו-VLDL לא השתנו משמעותית עם הטיפול, ולא היו שינויים שליליים בסימנים חיוניים, מדידות אנטרופומורפיות, ריכוזי הורמונים או כימיה בסרום.

למרות שהטיפול במתבגרות עם היסטוריה משפחתית מותווה, במיוחד באלו עם היסטוריה משפחתית של מחלת עורקים כליליים, יש צורך במחקרים נוספים לתיעוד בטיחות לטווח ארוך של lovastatin ולקבוע השפעות פוטנציאליות למניעת טרשת עורקים ואירועים כליליים.

חשוב לציין כי סטטינים אסורים לשימוש במהלך הריון בגלל סיכון אפשרי לעובר. לכן, יש לתת lovastatin רק במתבגרות שסיכויין להרות קטן.

המפתח לבריאות במבוגרים הוא לפתח צעירים בריאים.

Pediatrics 2005;116:682-688

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה