Chemotherapy

התועלת של משלב Paclitaxel עם Carboplatin כנגד סרטן שד שלילי לקולטנים להורמונים (JAMA Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משטר טיפול הכולל משלב Paclitaxel עם Carboplatin מהווה טיפול כימותרפי אדג’וונטי יעיל כנגד סרטן שד נתיח ושלילי לשלושת הקולטנים להורמונים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות בין שישה מחזורי טיפול במשלב Paclitaxel עם Carboplatin אל מול משטר טיפול סטנדרט הכולל שלושה מחזורי טיפול במשלב Cyclophosphamide, Epirubicin, Fluorouracil ולאחר מכן שלושה מחזורי טיפול ב-Docetaxel.

המחקר בשלב 3 נערך בתשעה מרכזים ברחבי סין בין תחילת יולי 2011 ועד סוף אפריל 2016. מדגם המחקר כלל נשים בגילאי 18-70 שנים עם סרטן שד נתיח ושלילי לשלושת הקולטנים להורמונים לאחר ניתוח דפיניטיבי. המשתתפות חולקו באקראי לשישה מחזורי טיפול במשלב Paclitaxel עם Carboplatin בימים 1, 8 ו-15 וכל 28 ימים. או 3 מחזורי טיפול במשלב CEF-T כל שלושה שבועות ולאחר מכן שלושה מחזורי טיפול ב-Docetaxel כל שלושה שבועות.

התוצא העיקרי היה ההישרדות ללא-מחלה. תוצאי סיום משניים כללו את ההישרדות הכוללת, הישרדות ללא מחלה מרוחקת, הישרדות ללא מחלה מרוחקת בנשים עם מוטאציות בגנים BRCA1/2 או HRR ורעילות הטיפול.

מדגם המחקר כלל 647 נשים (גיל ממוצע של 51 שנים) עם סרטן שד נתיח ושלילי לשלושת הקולטנים להורמונים. מבין אלו, 322 נשים חולקו לטיפול במשלב CEF-T ו-325 נשים חולקו לטיפול במשלב Paclitaxel עם Carboplatin.

לאחר חציון מעקב של 62 חודשים, משך ההישרדות ללא-מחלה היה ארוך יותר משמעותית בקרב נשים בקבוצת הטיפול במשלב Paclitaxel עם Carboplatin, בהשוואה למשלב CEF-T (שיעורי הישרדות ללא-מחלה לאחר חמש שנים של 86.5% לעומת 80.3%, בהתאמה; יחס סיכון של 0.65, p=0.03). תוצאות דומות תועדו בהערכת ההישרדות ללא-מחלה מרוחקת וההישרדות ללא-הישנות. החוקרים מדווחים כי לא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בהישרדות הכוללת בין הקבוצות.

מניתוחים נוספים להשוואת Paclitaxel עם Carboplatin אל מול משלב CEF-T, יחס הסיכון להישרדות ללא-מחלה עמד על 0.44 (p=0.14) בנשים עם וריאנט BRCA1/2 ועל 0.39 (p=0.04) באלו עם וריאנט HRR.

נתוני הבטיחות עלו בקנה אחד עם פרופיל הבטיחות הידוע של התרופות.

החוקרים כותבים כי בעידן של סיווג מולקולארי, יש מקום להמשיך ולבחון תתי-קבוצות של גידולים שליליים לקולטנים להורמונים הרגישים לטיפול במשלב Paclitaxel עם Carboplatin.

JAMA Oncol. Published online August 13, 2020

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה