Chemotherapy

כמותרפיה אדג’ובנטית המכילה oxaliplatin או irinotecan משפרת שרידות כללית לאחר כריתה של גרורות מטה-כרוניות של סרטן מעי לכבד (מתוך ה- international journal of colorectal disease)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון ה- international journal of colorectal disease, עולה כי כימותרפיה אדג’ובנטית בצורת FOLFOX (folinic acid, fluorouracil, and Oxalipatin) או FOLFIRI (folinic acid, fluorouracil, and irinotecan) לאחר כריתה של גרורות מטה-כרוניות של סרטן מעי לכבד הדגימה שרידות ללא מחלה ושרידות כללית טובות יותר לעומת טיפול ב- 5-FU/leucovorin בלבד.

החוקרים מסבירים כי כימותרפיה המבוססת על 5-fluorouracil (5-FU) משפרת שרידות לאחר כריתה של גרורות סינכרוניות של סרטן מעי לכבד, אולם לא לאחר כריתת גרורות מטה-כרוניות.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבדוק באופן רטרוספקטיבי האם כימותרפיה אדג’ובנטית הכוללת oxaliplatin או irinotecan משפרת שרידויות לאחר גרורות מטה-כרוניות.

52 חולים לאחר כריתת גרורות מטה-כרוניות זוהו במסגרת המחקר.  חולה אחד שנפטר בעקבות הניתוח וחולה נוסף שלא המשיך במעקב לא נכללו בניתוח הסופי.

31 חולים עברו 6 12 מחזורים של FOLFOX או FOLFIRI, בעוד ש- 19 חולים טופלו בכימותרפיה על בסיס 5-FU/leucovorin לאחר כריתת גרורות מטה-כרוניות.

מתוצאות המחקר עולה כי שרידות נטולת מחלה חציונית עמדה על 34.4 חודשים בקבוצת ה- FOLFOX/FOLFIRI, לעומת 14.2 חודשים בקבוצת ה- 5-FU/leucovorin (P = 0.022).

השרידות הכללית החציונית הייתה ארוכה מ- 57.7 חודשים (זמן המעקב החציוני היה 35.5 חודשים), והשרידות ל- 5 שנים עמדה על 54.0% בקבוצת ה- FOLFOX/FOLFIRI, בהשוואה ל- 49 חודשים, ו 34.6%, בהתאמה, בקבוצת ה- 5-FU/leucovorin (P = 0.027).

בניתוח רב משתני, משטר FOLFOX/FOLFIRI הודגם כמנבא לשרידות נטולת מחלה טובה יותר (יחס סיכון 0.37; 95% CI: 0.15-0.94; P = 0.036) ושרידות כללית טובה יותר (יחס סיכון 0.27; 95% CI: 0.083-0.86; P = 0.026), בהשוואה למשטר 5-FU/leucovorin.

Int J Colorectal Dis.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה