Cervical cancer

סרטן איננו גזר דין מוות, קובע איחוד בקרת הסרטן הבינלאומי לרגל יום הסרטן הבינלאומי שחל השבוע (מדסקייפ)

לכבוד יום הסרטן הבינלאומי שחל השבוע, ארגון ה-UICC (Union for International Cancer Control) מנסה להפריך כמה מיתוסים לגבי מחלת הסרטן, ביניהם שסרטן הוא גזר דין מוות על החולה או שזו מחלה של עשירים, מבוגרים או של מדינות מפותחות.  למעשה, למעלה ממחצית מקרי המוות בשל סרטן קורים במדינות מתפתחות בעולם. עד 2030 צפוי ש-60-70% ממקרי הסרטן החדשים יארעו במדינות מתפתחות. כשליש ממקרי המוות מסרטן קשורים לגורמי סיכון תלויים הנחתנים לשינוי כמו שימוש בטבק, השמנה, אלכוהוליזם וזיהומים. כמו כן, סרטן מסוגים מסוימים ניתן למניעה באמצעות התערבות מוקדמת, כמו סרטן צוואר הרחם באמצעות סריקות  וחיסונים כנגד וירוס הפפילומה. גם חיסון נגד הפטיטיס B עשוי להועיל. במקרה של סרטנים אחרים, גילוי מוקדם יכול להציל חיים ולרפא את המטופל, כמו במקרה של סרטן השד, הרחם והמעי הגס.

כמו כן, סקר שנערך על ידי ארגון הבריאות העולמי לאחרונה מצא כי למעלה ממחצית ממדינות העולם נאבקות במחלת הסרטן באמצעות מניעה  או בטיפול בחולי סרטן.  לדברי הארגון, יש לסייע למדינות העולם להוריד את מספר מקרי המוות ממחלת הסרטן, לספק פתרונות לטיפול ארוך טווח בחולים ולמנוע סבל אצל החולים. הארגון מממן גם תוכנית שתאפשר רישום מסודר יותר של מקרי הסרטן במדינות מתפתחות, כדי להרחיב את מאגר המידע על המחלה ולסייע לממשלות לתכנן תכניות מניעה וטיפול. החברה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית הודיע שהיא מתכננת להרחיב את התכניות הבינלאומיות שהיא מממנת. התכניות הללו כוללות הנחיות למטפלים שאינם מומחים באונקולוגיה באמצעות חניכה אישית ומימון של מלגות מחקר לגבי אסטרטגיות טיפול ומניעה של מחלת הסרטן במדינות מתפתחות.

במקביל, החברה האירופאית לאונקולוגיה רפואית (ESMO) עסקה לרגל יום הסרטן הבינלאומי במטרה שאונקולוגים וחוקרים צריכים להציב לפניהם: ליצור מצב שבו החולים מטופלים עבור מאפיינים ספציפיים בגידול ממנו הם סובלים. הם כותבים כי למרות הרושם שנוצר אצל חלק מן החולים, רפואה מותאמת אישית עדיין איננה בנמצא למחלות הסרטן השונות. אמנם, המחקר כיום הביא כבר להישגים מרשימים בטיפול בסרטן שד בעל רצפטור HER-2 למשל, אך הדרך עוד ארוכה על מנת ליצור טיפול ספציפי כזה לכל מחלות הסרטן המוכרות לנו. עם זאת, המחקר הולך ומתקדם ועל הרופאים להשאר מעודכנים בהתפתחויות האחרונות בתחום; עליהם להעלות את המודעות לטיפולים ממוקדים ולפוטנציאל הריפוי הגבוה שלהם ולדרישות הטיפול ואף להפנות את המטופלים שלהם למחקרים קליניים שעשויים להיות רלוונטיים עבורם.

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה