Cervical cancer

מומחים תומכים בהגדלת מרווחי הזמן בין בדיקות Pap בנשאיות HIV (מתוך Obstet Gynecol)

בעקבות תוצאות מחקר WIHS (Women’s Interagency HIV Study) מדווחים חוקרים כי בנשאיות HIV, בדיקות Pap שנתיות מהוות גישה בטוחה, ולאחר שלוש תוצאות תקינות רצופות, ניתן להמשיך במעקב בתדירות של פעם בשלוש שנים.

במרץ 2012 עודכנו ההנחיות בנוגע לסרטן צוואר הרחם באוכלוסיה הכללית בארצות הברית, עם המלצה למרווחים ארוכים יותר בין בדיקות משטחי Pap. תחת הנחיות אלו, יש לערוך בדיקות סקר פעם בשלוש שנים בלבד.

בנשאיות HIV, ההנחיות כיום ממליצות על בדיקת Pap בעת אבחנת HIV ושישה חודשים לאחר מכן, ובהמשך כל שנה במידה והתוצאות תקינות. המלצות אלו מבוססות על דעות מומחים ולא זכו לתוקף במחקרים. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להבין טוב יותר את הערך המנבא השלילי והמהימנות של בדיקות Pap בנשאיות HIV.

מדגם המחקר כלל 942 נשאיות HIV עם תוצאות Pap שליליות, שמונה נשים (1%) פיתחו נגעים קדם-ממאירים בתוך 15 חודשים וב-40 נשים (4%) אובחנו נגעים אלו בתוך 39 חודשים. לאחר שלוש תוצאות רצופות של משטחי Pap שליליים, נגעים קדם-ממאירים היו נדירים, כאשר לא תוארו מקרים בתוך 15 חודשים ובמהלך 39 חודשים אובחנו 10 מקרים מבין 539 נשים (2%). אף אחת מהנשים לא פיתחה נגע ממאיר או קדם-ממאיר במהלך 39 חודשים לאחר 10 משטחי Pap שליליים ברצף.

החוקרים כותבים כי מהתוצאות עולה כי בנשים נשאיות HIV עם תוצאות שליליות במשטחי Pap, וללא היסטוריה של תוצאות אבנורמליות במשטחים אלו, קיים סיכון נמוך בטווח הזמן הקצר להתפתחות נגעים קדם-ממאירים וסיכון זניח לממאירות. לאחר אבחנת HIV, בדיקה שנתית, במקום חצי-שנתית של משטחי Pap הינה גישה בטוחה בנשים עם אבחנה חדשה של HIV וללא היסטוריה של תוצאות אבנורמליות במשטחי Pap.

בנוסף, הם מצאו כי הסיכון לנגעים קדם-ממאירים או ממאירים במהלך שלוש שנים היה נמוך בנשאיות HIV במחקר, רמז לכך שבנשים אלו עם תוצאות משטחים שליליות, ניתן להרחיב את מרווח הזמן בין בדיקות סקירה מזה המומלץ כיום.

בשלב זה על רופאים להמשיך ולעקוב אחר המלצות ה-CDC, אך החוקרים מקווים כי ממצאי המחקר יאושרו במחקרים נוספים ויביאו לעדכון ההנחיות.

Obstet Gynecol 2012;120:791-797

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה