Cervical cancer

האיחוד האירופי ממליץ על מתן חיסון כנגד סרטן צוואר הרחם לכל הבנות

חיסון כנגד נגיף HPV (Human Papillomavirus) מומלץ לכל הבנות באירופה ושיעור מתן החיסון כיום יותר מדי נמוכים.

בהמלצה החדשה  נמסר ממרכז ה-ECDC (European Center for Disease Prevention and Control) כי למרות שב-19 מבין 29 מדינות באזור קיימות תוכניות חיסון כנגד HPV, שיעור החיסונים היו נמוכים עד 17% בחלק מהמדינות.

ממאירות של צוואר הרחם הינה הממאירות השנייה בשכיחותה בנשים ברחבי העולם, עם כ-500,000 מקרים חדשים ו-250,000 מקרי תמותה בכל שנה, כך לפי ארגון הבריאות העולמי. כמעט כל המקרים קשורים בזיהום גניטאלי בנגיף HPV, הזיהום הנגיפי הנפוץ ביותר במערכת הרבייה.

לפי ה-ECDC, בשנת 2010, רק בפורטוגל ובבריטניה שיעורי מתן החיסונים עלו על 80% בקבוצות היעד של בנות בגילאי 10-14 שנים.

מדובר בקריאה לרשויות לכוון את מאמציהן להביא לכך שחלק גדול יותר מהבנות ייהנו מהחיסון, וקובעים כי מחקרים הוכיחו כי הזריקות בטוחות ויעילות, וכן משתלמות מבחינת עלות-תועלת.

על המדינות באירופה לבחון את הסיבות בגינן שיעורי מתן החיסון כנגד HPV אינם גבוהים ולהשקיע מאמצים בקמפיינים בהתאם.

מחקר שפורסם לפני כשנה מצא כי חיסון Cervarix מספק הגנה על ילדות מפני זיהום בנגיף HPV, וכן יעיל מאחר שרשויות רפואיות עם שיעור חיסונים טוב ניתן להתחיל בהפחתת הצורך בבדיקות סקירה מאוחר יותר.

בעוד שמחקרים שפורסמו לאחרונה הוכיחו גם כי זריקות HPV עשויות לספק הגנה גם בבנים מפני ממאירויות מסוגים שונים, כולל ממאירות של הפה, פי הטבעת והפין,ה-ECDC קובע כי המלצותיו עדיין אינן כוללות גברים צעירים בתוכניות החיסון.

התועלת האישית של החיסון בגברים במונחים של מניעת מחלות ממאירות היא נמוכה מאוד. הכללת בנים בתכניות חיסונים נוכחיות כנגד HPV ככל הנראה אינו משתלם מבחינת מאזן עלות-תועלת.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה