Cervical cancer

האם רופאי ילדים מציעים את החיסון כנגד HPV? (מתוך Pediatrics)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאותיו של סקר שפורסם בגיליון ה-3 בספטמבר 2010 של ה-Pediatrics, עולה כי מרבית רופאי הילדים ורופאי המשפחה בארה”ב מציעים לילדות ולנערות שבטיפולן את החיסון כנגד Human papilloma virus (HPV).

החוקרים כותבים כי ההנחיות למתן החיסון כנגד HPV ממליצות על חיסון בנות החל מגיל 11-12 שנים, שכן החיסון יעיל רק אם ניתן טרם החשיפה לנגיף.

מטרת החוקרים הייתה להעריך האם רופאי ילדים ורופאי משפחה בארה”ב מציעים את החיסון כנגד HPV לילדות ונערות, לבחון מהם המחסומים העומדים בפני מתן החיסון, ולהעריך אילו גורמים קשורים לכך שהרופאים יציעו את החיסון למטופלות.

לפיכך ערכו החוקרים סקר בחודשים ינואר-מרץ 2008, שכלל 429 רופאי ילדים ו-419 רופאי משפחה.

החוקרים מדווחים כי 81% מרופאי הילדים ו-79% מרופאי המשפחה ענו לסקר, מרביתם מאיזורים עירוניים. מהתוצאות עולה כי 98% מרופאי הילדים ו-88% מרופאי המשפחה נתנו את החיסון במרפאותיהם (p<0.001). במחקר נמצא כי הרופאים הציעו את החיסון לילדות בגיל 13-15 שנים בשכיחות גבוהה יותר, לעומת ילדות בגיל 11-12 שנים: 90% מרופאי הילדים ו-86% מרופאי המשפחה הציעו את החיסון לבנות 13-15 שנים, בעוד ש-57% מרופאי הילדים ו-50% מרופאי המשפחה הציעו את החיסון לבנות 11-12 שנים.

לדברי החוקרים, מרבית הרופאים סיפרו כי הם חשו בנוח לדון על נושאי מיניות עם המתבגרות שבטיפולן, אך הסבירו כי קיים קושי להביא את הבנות לפגישה במרפאה. בנוסף, 49% מרופאי הילדים ו-45% מרופאי המשפחה חשבו שההיארעות הגבוהה ביותר של זיהום ב-HPV היא בגילאי ה-30, וחלקם לא ידע כי הסרוטיפים שגורמים ליבלות גניטליות אינם אותם הסרוטיפים שגורמים לסרטן צוואר הרחם.

הקושי העיקרי שעמד בפני מתן החיסון עליו דיווחו הרופאים, היה עלותו הכלכלית והכיסוי הביטוחי שלו. גורמים שנקשרו לכך שהרופאים לא ימליצו על החיסון לבנות 11-12 שנים, כוללים את הצורך לדון במיניות לפני מתן ההמלצה על החיסון, ומספר גבוה יותר של סירובים למתן החיסון בקרב הורים לילדות בגיל זה, לעומת ילדות בגיל מבוגר יותר.

לאור תוצאות המחקר מסכמים החוקרים כי כשנה וחצי לאחר שנכנס לשימוש החיסון כנגד HPV, מרבית רופאי הילדים ורופאי המשפחה מציעים אותו למטופלות שלהן.

Pediatrics.  2010; 126(3):425-33

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה