Cervical cancer

בדיקות ל-HPV בנשים בסיכון מסייעות בחיזוי אבנורמליות בצוואר הרחם (Cancer Res.)

ממחקר חדש עולה כי בדיקות לזיהוי HPV (Human Papilloam Virus), עשויות לסייע בקביעת הסיכון בנשים עם High Grade CIN (Cervical Intraepithelial Cancer).

למרות ההצלחה של בדיקות ציטולוגיה של צוואר הרחם כבדיקות סקר, קיימות מספר מגבלות חשובות, ובדיקת HPV עשויה להיות חשובה בהערכה עתידית. במרבית הנשים באוכלוסיה הנסקרת, עם מבחן HPV חיובי, בדיקת משטח נלווית תהיה תקינה, ודרושה אינפורמציה נוספת באשר לסיכון לנגעים מסוג High Grade Cervical Lesion בנשים אלו.

החוקרים בחנו 8656 נשים צעירות (בגילאים 22-32), ו-1578 מבוגרות (40-50 שנים), שהיו במעקב אחר התפתחות CIN (ציטולוגיה ו/או היסטולוגיה). הם העריכו את שיעור הנשים שפיתחו נגעים בצוואר הרחם מסוגים שונים, לפני נקודת זמן נתונה כפונקציה של זמן.

מבין הנשים עם ציטולוגיה תקינה ומבחן Hybrid Capture 2 חיובי בסיכון גבוה (HC2), ב-17.7% מהנשים הצעירות, וב-24.5% מהנשים המבוגרות, היתה תשובת PAP בלתי-תקינה ב-5 השנים שלאחר מכן. בנשים עם מבחן HC2 חיובי, הסיכון ל-CIN3 או סרטן בתוך 10 שנים, עמד על 13.6% (95% CI = 10.9-16.2) בקרב נשים צעירות ו-21.2% (95% CI = 2.7-36.1), בנשים מבוגרות.

בנשים צעירות יותר, עם HC2 חיובי שנתיים לפני תחילת המחקר, נרשמה עליה של 18% בסיכון ל-CIN3, או מעבר לכך, בתוך 10 שנים (95% CI = 14.6-21.5) . בנשים מבוגרות, בהן בדיקת HPV נכנסה כחלק מהבדיקות השגרתיות, הסיכון המוחלט של נגע CIN3 או יותר, בנשים עם HC2 חיובי, היה גדול יותר מ-20% בתוך 10 שנים.

התוצאות מצביעות על כך שאפילו בדיקת HPV חיובית אחת, באישה עם ציטולוגיה שלילית, מכוונת מאוד להתפתחות High Grade CIN, ומרמזות כי בדיקת HC2 עשויה לסייע בסיווג הנשים לקבוצות סיכון שונות.

מגבלות המחקר כוללות ניהול קליני רוטיני ולא מבנה מחקר רנדומאלי, ואבחנות היסטולוגיות וציטולוגיות המבוססות על בדיקות רוטיניות ואינן מאושרות בסקירות מומחים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש להחליט על אלגוריתם מדויק למעקב בנשים עם בדיקה ציטולוגית שלילית, עם סיכוי גבוה לתשובה חיובית במבחן HPV DNA, על-בסיס הטכנולוגיות הרפואיות הפורמליות, עם התייחסות לנושא עלות-תועלת. בסופו של דבר, תשובה חיובית של HC2 עשויה להתברר כמדד גס, המחייב הוספת ניתוח לזיהוי זני HPV, דוגמאת HPV16 ו-HPV18, בכדי להבחין בין זיהומי HPV בסיכון גבוה, עם פוטנציאל אונקוגני גדול יותר, ואלו הדורשים התייחסות פחות אינטנסיבית.

Cancer Res. 2006;66:10630-10636.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה