Cervical cancer

חשיבות ההיענות לביצוע בדיקות סקר לסרטן צוואר הרחם (Int J Cancer)

ממחקר חדש עולה כי חוסר-היענות היא המגבלה העיקרית הפוגעת ביעילות בדיקות הסקר לסרטן צוואר הרחם בהולנד. העלאת טווח הגילאים לבדיקות סקר, או קיצור מרווחי הזמן בין הבדיקות, עשוי להשפיע פחות על יעילות הבדיקות, בהשוואה לשיפור ההיענות של החולות לביצוע הבדיקות.

בדיקות סקירה המוניות לסרטן צוואר הרחם זמינות זה למעלה משני עשורים בהולנד, וכיום כ-700 נשים מאובחנות עם סרטן צוואר הרחם כל שנה (9/100,000).

החוקרים בחנו אפשרויות לשיפור יעילות התכנית ההולדנית. מסיבה זו, הם בדקו את נתוני בדיקות הסקר של 3175 נשים שאובחנו עם סרטן צוואר הרחם בין 1994 ו-1997. הנתונים כללו ממצאים היסטולוגיים וציטולוגים.

בין הנשים שאובחנו עם סרטן צוואר הרחם בין 1994-1997, 57% לא ביצעו בדיקת PAP במהלך 6 השנים שקדמו לאבחנה, אעפ”י שענו על הקריטריונים לבדיקת הסקר. כמו כן, 30% לא זומנו מעולם לבצע בדיקת סקר בשל גילן, ב-5% נמצאו תוצאות אבנורמליות באירוע קודם, וב-2% נרשם עיכוב באבחנת סרטן צוואר הרחם.

7% מהנשים לא ענו על אף אחת מהקטגוריות הללו, עם תוצאה שלילית בלבד במהלך 6 השנים שחלפו.

גם לאחר למעלה מ-20 שנים בהן מבוצעות בדיקות סקר, ההיענות הלא מלאה היא הסיבה העיקרית להיארעות סרטן צוואר הרחם.

החוקרים מאמינים כי הגברת ההיענות לבדיקות הסקר תביא לשיפור ביעילות הבדיקות, הרבה יותר מהגברת המדיניות בנושא בדיקות הסקר לקיצור מרווחי הזמן והרחבת טווח הגילאים, וכן יגבירו את רגישות הבדיקות.

Int J Cancer 2006;119:2372-2375.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה