Cervical cancer

טעויות בדגימות קשורות בכשלון לאתר סרטן ברחם (Cancer Cytopathol)

חוקרים אוסטרליים מדווחים כי נראה שטעויות בדגימות הן הגורם העיקרי לדיווחי false-negative באבחון סרטן הרחם בהתבסס על בדיקות משטח צוואר הרחם.

החוקרים בדקו מדוע עלולים להיות כשלים בגילוי אדנוקרצינומות של צוואר הרחם. הם עובדים במוסד רפואי פרטי שבו מעבדה הבוחנת 80,000 בדיקות של משטח צוואר הרחם בשנה.

החוקרים בדקו מספר משטחים שבהם הופיעו טעויות false negative. המקרים כללו טעויות בסריקות, שבהן הטכנאי דיווח תחילה על ממצאים שליליים או שבהן התרחשו טעויות באיבחון.

הטעויות באיבחון כללו טעויות שבהן הפתולוג קבע שהמשטחים שליליים, אינם מתאימים לבדיקה, או מעידים על אי-תקינויות אפיתליאליות מדרגה נמוכה. בנוסף נבדקו טעויות בדגימות, שבהן המשטחים לא הכילו עדות מספיקה המאפשרת איבחון אפשרי או מוחלט.

בסך הכל, נבדקו 35 מקרים של אדנו-קרצינומה in situ ו-50 מקרים של אדנו קרצינומה in situ יחד עם squamous intraepithelial lesions מדרגה גבוהה.

במקרים שבהם נמצאו אדנו-קרצינומות in situ, הופיעו טעויות בדגימות ב-35.1% מהמקרים, טעויות בסריקה ב-3.9% מהמקרים, וטעויות באיבחון ב-6.5% מהמקרים.

במקרי האדנו-קרצינומות in situ יחד עם squamous intraepithelial lesion מדרגה גבוהה, עמדו השיעורים המתאימים על ערכים של 36.0%, 6.7% ו-6.7%.

באופן כללי, מסכמים החוקרים כי שיעור הטעויות מתקבל על הדעת, פוחת לאורך הזמן וכי קיים פוטניצאל להמשיך להפחיתו באמצעות הגברת מאמצי הסריקה.

Cancer (Cancer Cytopathol) 2004;102:280-287.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה