Cataract

ההשפעה של ניתוח קטרקט על התקדמות ניוון מקולארי גילי (Medicine)

עין

במאמר שפורסם בכתב העת Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קורלציה בין ניתוח קטרקט ובין עליה בסיכון להחמרת התקדמות ניוון מקולארי גילי (Age-related Macular Degeneration).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קטרקט וניוון מקולארי גילי הם גורמים נפוצים לירידה בראיה ועיוורון בחולים מעל גיל 50 שנים. למרות שניתוח הינו הטיפול היעיל ביותר לקטרקט, התערבות זו עשויה להביא להאצת התקדמות ניוון מקולארי גילי ובמחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את ההשפעה של ניתוח קטרקט על ניוון מקולארי גילי במסגרת סקירה שיטתית ומטה-אנליזה.

החוקרים השלימו חיפוש במספר מאגרים אלקטרוניים, בהם PubMed, Clinicalkey, Medline, Cochrane Library, Web of Science, OVID, Embase ועוד, לזיהוי מחקרי עוקבה להערכת ההשפעה של ניתוח קטרקט על ניוון מקולארי גילי.

הסקירה כללה 8 מחקרי עוקבה ומהנתונים עולה כי הסיכון היחסי להתקדמות ניוון מקולארי גילי לאחר ניתוח קטרקט לא היה שונה משמעותית (סיכון יחסי של 1.194, רווח בר-סמך 95% של 0.897-1.591); הסיכון נותר מוגבר לאורך למעלה מחמש שנים לאחר הניתוח (סיכון יחסי של 1.372, רווח בר-סמך 95% של 1.062-1.772).

ממצאי המחקר מצביעים על קורלציה בין ניתוח קטרקט ובין התקדמות מהירה יותר של ניוון מקולארי גילי והתקדמות מהירה יותר של ניוון מקולארי גילי מוקדם למאוחר עם מעקב ארוך יותר.

 

Medicine, Nov 4, 2022

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה