Cardiomiopathy & Cardiology

היעילות של חסמי ביתא ומעכבי ACE בחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת לא-איסכמית (Cardiol Res)

במאמר שפורסם בכתב העת Cardiology Research מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות ביעילות Carvedilol בשיפור קרדיומיופתיה מורחבת לא-איסכמית בהיקף גדול יותר ממעכבי ACE.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קרדיומיופתיה מורחבת לא-איסכמית הינה צורה של אי-ספיקת לב עם פרוגנוזה רעה והטיפול הטוב ביותר בחולים אלו אינו מוגדר היטב. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון באופן שיטתי את הספרות הרפואית ולהעריך את היעילות והבטיחות של חסמי ביתא ומעכבי ACE בטיפול באי-ספיקת לב כרונית משנית לקרדיומיופתיה מורחבת לא-איסכמית ולבחון את מנגנוני הפעולה של תרופות אלו.

החוקרים השלימו סקירה של מחקרים שפורסמו בין 1990 ועד 2023 במאגרי PubMed ו-EMBASE, אשר התמקדו בהשפעות על מקטע הפליטה של חדר שמאל בחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת לא-איסכמית.

מהנתונים עולה כי טיפול בחסמי ביתא הדגים השפעה חיובית משמעותית על שיפור מקטע פליטה של חדר שמאל בחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת לא-איסכמית, עם גודל השפעה כולל משמעותי (Cohen’s d = 1.30, רווח בר-סמך 95% של 0.76-1.84) והשפעה כוללת משמעותית (Z = 4.72, p<0.00001). מעכבי ACE הדגימו תועלת משמעותית, אך עם השפעה כוללת שאינה מובהקת סטטיסטית (Z = 1.36, רווח בר-סמך 95% של 0.24- עד 1.31).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על עדיפות חסמי ביתא על-פני טיפול במעכבי ACE בחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת לא-איסכמית ותומכים במתן חסמי ביתא כקו-טיפול ראשון לאוכלוסיית חולים זו.

Cardiol Res, Aug 15, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה