Cardiomiopathy & Cardiology

צריכת השומנים הנכונים עשויה לעזור למטופלים לחיות יותר (JAMA Internal Medicine)

DINNER אוכל FOOD VEGGIES MEAT ירקות בשר
דיאטה שבה המקור העיקרי לשומן הוא ממקורות צמחיים קשורה לירידה בתמותה, בעוד ששומן מן החי קשור לעלייה בסיכון למוות, כך עולה ממחקר שפורסם ב- JAMA Internal Medicine

דיאטה שבה המקור העיקרי לשומן הוא ממקורות צמחיים קשורה לירידה בתמותה, בעוד ששומן מן החי קשור לעלייה בסיכון למוות. אלו תוצאות מחקר שפורסם ב-JAMA Internal Medicine, אשר עקב אחר יותר מ-600,000 משתתפים במשך שני עשורים.

ד”ר בין ז’או וצוותו מסין הסיקו מהנתונים כי צריכת שומנים על בסיס צמחי במקום שומנים מן החי עשויה להועיל לבריאות ולשפר את ההישרדות. עם זאת, ד”ר שטפן לורקובסקי מגרמניה מציין כי “אנחנו כבר צעד אחד קדימה: אנחנו כבר לא מבדילים רק בין שומנים מן החי וצמחיים, אלא מתייחסים בעיקר להרכב שלהם.”

המחקר התבסס על נתונים מקוהורט פרוספקטיבי שכלל 407,531 משתתפים בארה”ב בין השנים 1995 ל-2019. המשתתפים שצרכו את כמות השומנים הצמחיים הגבוהה ביותר הראו סיכון נמוך יותר ב-9% לתמותה כללית וב-14% לתמותה קרדיווסקולרית. לעומת זאת, צריכה גבוהה יותר של שומן מן החי הייתה קשורה לעלייה של 16% בסיכון לתמותה כללית ו-14% בסיכון לתמותה קרדיווסקולרית.

לורקובסקי מדגיש כי יש להתייחס להרכב חומצות השומן ולא רק למקורן. הוא מציין כי “דגי מים קרים, המספקים חומצות שומן אומגה-3 ארוכות שרשרת חשובות, נחשבים גם לשומן מן החי, ומנגד, שומן דקלים וקוקוס, למרות שהם צמחיים, מכילים שומנים רוויים ארוכי שרשרת לא בריאים.”

החוקרים מסכמים כי החלפה של 5% מהאנרגיה משומן מן החי ב-5% מהאנרגיה משומן צמחי, במיוחד משומן מדגנים או שמנים צמחיים, הייתה קשורה להפחתה של 4%-24% בתמותה הכללית ו-5%-30% בתמותה ממחלות קרדיווסקולריות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה