Cardiomiopathy & Cardiology

שימוש קבוע בטלפון נייד קשור לסיכון מוגבר למחלות לב (CJC)

טלפון
שימוש בטלפון נייד לפחות פעם בשבוע עשוי להיות קשור לסיכון מוגבר למחלות קרדיווסקולריות, במיוחד בקרב מעשנים וחולי סוכרת, כך עולה מחקר חדש שפורסם ב-Canadian Journal of Cardiology

מחקר חדש מצא כי שימוש בטלפון נייד לפחות פעם בשבוע קשור לסיכון מוגבר למחלות קרדיווסקולריות (CVD), במיוחד בקרב מעשנים וחולי סוכרת. החוקרים מצאו כי דפוסי שינה לקויים, מצוקה פסיכולוגית ונוירוטיות תיווכו באופן משמעותי את הקשר החיובי בין זמן השימוש השבועי בטלפון נייד לבין הסיכון ל-CVD, עם שיעור תיווך של 5.11%, 11.50% ו-2.25% בהתאמה.

ד”ר שיאנהואי צ’ין, החוקר הראשי, הסביר כי דפוסי שינה לקויים ובריאות נפשית ירודה עלולים לשבש את המקצבים הצירקדיאניים ואת התפקודים האנדוקריניים והמטבוליים, וכן להגביר דלקת. בנוסף, חשיפה כרונית לשדות אלקטרומגנטיים בתדר רדיו (RF-EMF) הנפלטים מטלפונים ניידים עלולה להוביל לעקה חמצונית ותגובה דלקתית. בשילוב עם עישון וסוכרת, חשיפה זו “עשויה להיות בעלת אפקט סינרגטי בהגדלת הסיכון ל-CVD”, הציע צ’ין.

המחקר כלל 444,027 משתתפים ללא היסטוריה של CVD. במהלך מעקב חציוני של 12.3 שנים, 56,181 משתתפים פיתחו CVD. בהשוואה למשתמשים לא קבועים בטלפון נייד, למשתמשים קבועים היה סיכון גבוה משמעותית ל-CVD ועלייה בעובי האינטימה-מדיה של העורק הקרוטיד.

החוקרים מעודדים נקיטת אמצעים להפחתת הזמן המוקדש לטלפונים ניידים כדי לקדם מניעה ראשונית של CVD. עם זאת, מומחים אחרים מדגישים כי הקשר בין שימוש בטלפון נייד ל-CVD נראה חלש יותר בהשוואה לגורמי סיכון ידועים אחרים כמו עישון, סוכרת ולחץ דם גבוה. הם ממליצים לרופאים לעודד מטופלים לתרגל הרגלים בריאים סביב זמן המסך שלהם.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה