Cardiomiopathy & Cardiology

גורמי סיכון לאירוע מוחי בחולים לאחר תיקון מסתם מיטראלי בצנתור (Am J Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology עולה כי בחולים שהופנו לניתוח תיקון מסתם מיטראלי קצה לקצה בצנתור עם MitraClip שיעורים נמוכים של אירוע מוחי, כאשר סיבוך זה מופיע לרוב לאחר השחרור ותוארו בעיקר בחולים עם פרפור פרוזדורים, הפרעה בתפקוד כלייתי, או מדד CHA2DS2-VASc גבוה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות פרופיל הסיכון החיובי של פרוצדורות TEER (או Transcatheter Mitral Edge-to-Edge Repair), ישנה אי-ודאות באשר לסיכון לאירוע מוחי וגורמי סיכון הקשורים עם הופעה מוקדמת או מאוחרת של סיבוך זה לאחר תיקון מסתם מיטראלי. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את שיעורי היארעות וגורמי סיכון לאירועים מוחיים בחולים לאחר תיקון קצה לקצה של מסתם מיטראלי בצנתור.

החוקרים ערכו חיפוש לזיהוי חולים שעברו פרוצדורת TEER עם MitraClip ובחנו את שיעורי היארעות אירועים מוחיים לאחר הפרוצדורה וכן גורמי סיכון אפשריים לסיבוך זה.

מבין 2,238 חולים שעברו תיקון מסתם מיטראלי מקצה לקצה, 33 חולים אובחנו עם אירוע מוחי (1.47%, רווח בר-סמך 95% של 1.02-2.06%), כולל 6 (0.27%) אירועים מוחיים באשפוז ו-27 אירועים לאחר השחרור מבית החולים (0.99%) לאורך חציון מעקב של 14 חודשים.

מרבית האירועים המוחיים היו אירועים מוחיים איסכמיים מג’וריים, במהלך השהות באשפוז וגם לאחר מכן. בסיכומו של דבר, אירוע מוחי היה נפוץ יותר בחולים עם פרפור פרוזדורים (p=0.018), הפרעה בתפקוד הכלייתי (p=0.032), מדד EuroSCORE II גבוה יותר (p=0.033) וכצפוי, מדד CHA2DS2-VASc גבוה יותר (P=0.033), למרות דיוק פרוגנוסטי מוגבל של מדד סיכון זה.

מעניין לציין כי מהנתונים עלה כי אבחנה של אירוע מוחי לא לוותה בסיכון מוגבר משמעותית לתמותה בטווח הארוך (p=0.136) או תמותה לבבית (p=0.397).

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות החלפת מסתם מיטראלי בצנתור לאור היארעות נמוכה של אירועים מוחיים, אך קוראים לשקול טיפול אנטי-תרומבוטי במטופלים בסיכון גבוה לאירועים מוחיים לפני ההתערבות ולאחריה.

Am J Cardiol, Aug 1, 2024

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה