Cardiomiopathy & Cardiology

סיכון מוגבר להפרעות קצב מסוכנות בנשים עם צניחת מסתם מיטראלי במהלך היריון ולאחר לידה (Eur Heart J)

מנתונים שפורסמו בכתב העת European Heart Journal עולה שכיחות גבוהה של הפרעות קצב חדריות מסוכנות בנשים עם AMVP (או Arrhythmic Mitral Valve Prolapse) בזמן היריון ולאחר לידה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי AMVP מלווה בסיכון להפרעות קצב חדריות מסכנות-חיים ונשים צעירות נחשבות לאוכלוסייה בסיכון גבוה. בספרות הרפואית ישנם דיווחים על מקרים של הפרעות קצב חדריות מסוכנות בנשים עם AMVP בזמן היריון, אך הסיכון להפרעות קצב לב במהלך ההיריון אינו ידוע. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לתאר את המאפיינים של נשים עם AMVP בסיכון גבוה שפיתחו הפרעות קצב לב חדריות מסוכנות במהלך התקופה הפרינטאלית ולקבוע אם תקופת ההיריון ומשכבי לידה מלוות בסיכון מוגבר להפרעות קצב לב חדריות מסוכנות.

החוקרים השלימו סדרת מקרים רב-מרכזית ובינלאומית שכללה נשים בסיכון גבוה עם AMVP ועדות להפרעות קצב לב חדריות ממאירות בלפחות היריון אחד. הפרעות קצב לב חדריות מסוכנות כללו פרפור חדרים, טכיקרדיה חדרית ממושכת, או מכת חשמל הולמת ממכשיר ICD. הם השוו את היארעות הפרעות קצב לב חדריות מסוכנות שלא בזמן היריון ובתקופה פרינטאלית (קרי, במהלך ההיריון ובתוך שישה חודשים מהלידה).

מדגם המחקר כלל 18 נשים עם AVMP מ-11 מרכזים. במהלך מעקב של 7.5 שנות מעקב תועדו 37 הפרעות קצב לב חדריות מסוכנות, מהן 18 תועדו בזמן היריון ב-13 נשים ייחודיות (72%). שיעורי היארעות הפרעות קצב לב חדריות מסוכנות היו גבוהים יותר בזמן היריון ושישה חודשים לאחר הלידה, בהשוואה לשיעורי ההיארעות שלא בזמן היריון (יחס שיעורי היארעות של 2.66, רווח בר-סמך 95% של 1.23-5.76).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי התקופה הפרינטאלית עלולה להיות מלווה בסיכון מוגבר להפרעות קצב לב חדריות מסוכנות בנשים עם AMVP. נתונים אלו עשויים לסייע בהנחיות לנשים לפני היריון ולתהליכי קבלת החלטות בדיונים בין המטופלות והרופאים.

Eur Heart J, May 27, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה